Visma køber unik fintech-løsning til udgiftshåndtering

Skrevet af

3

minutters læsetid

Med et mål om fortsat vækst og at digitalisere danske virksomheders HR- og lønadministration køber softwarevirksomheden Visma den danske fintech-virksomhed Acubiz. Acubiz står bag Danmarks førende SaaS-løsning til udgiftshåndtering og rejseafregning og har i dag mere end 200.000 brugere. Acubiz’ løsning vil fremover også tilbydes som en del af Visma Enterprises samlede værditilbud inden for HR- og lønløsninger til danske enterprise virksomheder.

Visma byder velkommen til endnu et nyt medlem i Visma familien, nemlig den danske fintech-virksomhed Acubiz, som står bag Danmarks førende SaaS løsning til udgiftshåndtering og rejseafregning. Acubiz fortsætter som selvstændigt selskab, men deres innovative løsning bliver nu også en del af Visma Enterprises HRM-suite, My Visma, og kommer fremover til at gøre en stor forskel for Visma Enterprises 1.500 kunder. Administrerende direktør Monika Juul Henriksen hos Visma Enterprise udtrykker stor begejstring over det kommende partnerskab.

Jeg er stolt over, at Acubiz har valgt os til, ligesom jeg er stolt over, at Visma Enterprise bringer endnu et stærkt, dansk selskab ind i Visma-familien. Der er ingen tvivl om, at Acubiz er et perfekt match til os, ikke kun forretningsmæssigt, også i deres kultur og DNA. Acubiz vil være de bedste til det, de laver, og sammen står vi endnu stærkere. For begge parter er opkøbet resultatet af en strategi om at skabe de bedste betingelser for at optimere potentialet for vækst. Naturligvis med afsæt i vores fælles mål om at automatisere og digitalisere administration og processer i virksomhederne”, udtaler administrerende direktør hos Visma Enterprise Monika Juul Henriksen.

Det er navnlig Acubiz’ unikke domæneviden inden for udgifts- og udlægshåndtering, rejseafregning, kørselsgodtgørelse, fakturahåndtering med mere, der gør virksomhedens løsning interessant for Visma Enterprise. Sammenholdt med Acubiz’ ufravigelige fokus på brugervenlighed og automatisering imødekommer løsningen komplekse kundekrav uden at gå på kompromis med brugeroplevelsen.

Beslutningen om at opkøbe Acubiz er et led i vores strategi om hele tiden at udvikle og optimere på vores løsninger til kunderne. Nogle løsninger udvikler og bygger vi selv, fordi vi er de bedste til det. Men andre gange finder vi de bedste løsninger i markedet, som det er tilfældet med Acubiz. Her må jeg bare sige, at især Acubiz automatiske godkendelsesflow er state-of-the-art, så det er en meget spændende fremtid vi kigger ind i til gavn for vores mange kunder”, siger Monika Juul Henriksen.

Også hos Acubiz skaber opkøbet og det nye partnerskab store forventninger til fremtiden.

Det har længe stået klart for os, at vores strategi om yderligere vækst og skalering af Acubiz, har krævet, at vi fik en stærk partner med på rejsen. Valget faldt på Visma, da det er helt tydeligt, at vi matcher på samtlige parametre. Vores løsning er udviklet til, gennem digitalisering og automatisering, at simplificere og strømline tidskrævende administrative opgaver omkring udgiftsbilag, rejseafregning, kørsel med videre, både for medarbejdere, ledere og bogholderiet. Samtidig sikrer vi kontrol og overblik over virksomhedens udgifter. Derfor passer løsningen perfekt til Visma Enterprises værditilbud og kundesegment, og det giver os store forventninger til fremtiden”, udtaler Henrik Malling, som er administrerende direktør hos Acubiz.

Det er netop åbningen til enterprise markedet, som er den store game changer for Acubiz. Enterprise segmentet er et stort uudnyttet potentiale for fintech-virksomheden, der blev stiftet i 1997.

Ved at blive en del af Visma-familien skaber vi ikke kun en genvej til nye kunder, markeder, segmenter og samarbejdspartnere, vi får også nem adgang til juridisk støtte, sparring og rådgivning, og det har kæmpe værdi i en mindre organisation som vores. Så vi ser i den grad meget frem til samarbejdet og glæder os til at hilse på vores mange nye kollegaer i Visma”, slutter Henrik Malling.

Acubiz fortsætter som selvstændigt brand i Visma gruppen og forbliver også i egne lokaler i Birkerød, hvor virksomhedens 32 ansatte arbejder. Salget af Acubiz sker samtidig med, at Acubiz’ ejer og stifter Lars de Nully har valgt at gå på pension og overlade styringen til Henrik Malling, som har været en del af virksomheden i mange år på bestyrelsesniveau og senest også i driften.

For yderligere information eller kommentarer kontakt venligst: Monika Juul Henriksen, administrerende direktør, Visma Enterprise: +45 4282 2336 eller Henrik Malling, administrerende direktør, Acubiz: +45 4030 3797

Visma-Acubiz_4
Acubiz bibliotek
Find og download e-bøger, whitepapers, webinarer mm. om alt inden for Expense Management.
Nyhed

Andre blog indlæg

Få en gratis demonstration

For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.

Det er super, at I har styr på processerne!

Hvis I på et tidspunkt skal kigge jeres processer efter i sømmene, så har vi lavet et lille opslagsværk, som I eventuelt kan kigge i.

Hvis du udfylder formularen nedenfor, så sender vi et eksemplar til dig.

Den ultimative guide til: Expense Management
For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.

Få en gratis demonstration

For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.

Godt at høre, at I har mestret Expense Management!

Lorem ipsum…

For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.

Gratis og uforpligtende

For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.