Skal originale papirbilag opbevares? Hvad siger SKAT?

Del på linkedin
Del på facebook
Del på email

Skrevet af

3

minutters læsetid

Hvordan er det nu – hvad er reglerne for at gemme kvitteringer? Hvad siger revisorerne, hvad siger SKAT? Hvad er myter, og hvad er facts?

Det er stadig en udbredt opfattelse, at originale papirbilag skal opbevares, uanset at bilaget er indskannet og ligger elektronisk.

Men SKAT formulerer krav til udlæg efter regning sådan her:

Opbevaring af papirbilag

Indscannede udgiftsbilag er således tilstrækkeligt for SKAT.

I forhold til bogføringsloven er der ikke noget til hinder for elektroniske bilag – Bogføringsloven §10 stk. 2

Vil du vide mere om, hvordan I kan håndtere medarbejderrelaterede omkostninger digitalt? Kontakt os på 70 214 215 eller brug kontaktformularen

Acubiz bibliotek
Find og download e-bøger, whitepapers, webinarer mm. om alt inden for Expense Management.
Nyhed

Andre blog indlæg

Få en gratis demonstration

Gratis og uforpligtende