Regnskabsåret 2018

Bestyrelsen underskriver regnskabet for 2018
Acubiz’ bestyrelse underskriver regnskabet for 2018.

Acubiz har netop aflagt regnskab for 2018 og igen leveres der en stærk præstation, som er præget af vækst. Selskabets vækst kommer til udtryk både når det gælder nye kunder, aktive løsninger og antallet af brugere. I 2018 blev der således solgt 150 nye løsninger og Acubiz servicerer nu kunder og brugere i 33 lande og på tværs af 31 sprog og lokale regler. Samlet set betjener Acubiz mere end 150.000 brugere.

Acubiz har i 2018 realiseret en omsætning på DKK 34 millioner, hvilket svarer til en vækst på 17 % sammenlignet med året før. Væksten er drevet af fortsat kundetilgang samt udvidelse af engagementer med eksisterende kunder. Regnskabsåret betød også tilgang af nye medarbejdere, og virksomheden gik ud af 2018 med 38 ansatte.

Internationale ambitioner

I 2018 investerede Acubiz mere intensivt i den internationale ekspansion, mere specifikt ved at etablere øget tilstedeværelse i henholdsvis Sverige og Finland. Den fortsatte internationale ekspansion er en vigtig del af Acubiz’ vækststrategi og vil fortsætte fremadrettet, herunder igennem udvidelse og styrkelse af virksomhedens partnernetværk.

Nytænkning

I 2018 investerede Acubiz også betydeligt i at udvikle og levere væsentlige forbedringer til kerneproduktet, Acubiz’ Expense Management Service (EMS). Der er tale om forbedringer, som giver et endnu stærkere grundlag for at støtte selskabets salgsindsatser og vækstplaner. I 2018 lancerede Acubiz ligeledes ny funktionalitet i mobil app’en, Acubiz One, som giver kunder og brugere endnu flere muligheder for at arbejde effektivt når de er på farten. Disse tiltag understøtter Acubiz’ ”Mobile First” vision – dvs. visionen om at give brugerne adgang til at udføre alle opgaver på mobile enheder.

En ny og væsentlig funktionalitet i EMS-løsningen er understøttelsen af RPA (Robotic Process Automation), som muliggør øget automatisering af kundernes godkendelses- og kontrolprocesser. Ligeledes har Acubiz, i 2018, udviklet den første version af et fakturahåndteringsmodul (Invoice Management Service), hvilket der er store kommercielle forventninger til.

Som en del af vækststrategien, vil Acubiz fortsætte med at øge investeringerne i produktudvikling og innovative forbedringer i løsningerne og de omkringliggende tillægsservices.

Datasikkerhed

Et væsentligt punkt på dagsordenen i 2018, på tværs af samfundet og erhvervslivet i særdeleshed, har været datasikkerhed. Ikke mindst i forhold til persondata, som for alvor har fyldt på agendaen op til ikrafttrædelsen af EU-forordningen omkring persondata (GDPR) den 25. maj 2018. Dette på trods af at forordningens vedtagelse blev offentliggjort lang tid før.

I forhold til behandlingen af kunders data, har Acubiz været på forkant med at definere og implementere praksis samt foranstaltninger, der lever op til den nye lovgivning på området. Det betyder, at selskabet, allerede inden den 25. maj 2018, var klar med forretningspraksis, herunder databehandleraftaler og sikkerhedsforanstaltning med kunder, der var fremtidssikret ift. de nye krav. Det at være på forkant omkring datasikkerhed på kontinuerlig basis er en af Acubiz’ allervigtigste prioriteter. Det betyder, at Acubiz ikke bare er dedikeret til at levere markedets bedste brugeroplevelse når det gælder Expense Management, men også er dedikeret til at levere markedets bedste datasikkerhed indenfor kategorien.