Regnskabsåret 2017 – vækst på alle fronter

Vækst hos Acubiz

Acubiz har netop leveret årsregnskab for 2017 og oplever igen i år en yderst positiv fremgang med en vækst på cirka 30%. Væksten afspejler et år med markant kundetilgang og flere nye tiltag på produktsiden herunder lanceringen af den nye Acubiz One app.

De seneste år har Acubiz oplevet en markant vækst, og regnskabsåret 2017 var ingen undtagelse. Acubiz opnåede en omsætning på 29 millioner DKK mod 22 millioner DKK i 2016. Det svarer til en vækst på cirka 30% mod 16% i 2016 og 12% i 2015. Væksten ses ikke kun i kroner og øre, men også i antallet af nye kunder og solgte løsninger. Med 122 solgte løsninger og 22.000 nye brugere, slutter Acubiz regnskabsåret for 2017 af med mere end 140.000 brugere.

”Det positive regnskab for 2017 kan i særdeleshed tilskrives den store tilgang og interesse fra rigtig mange nye kunder. Og at de kunder, vi allerede har, ekspanderer deres løsninger, fordi de finder ud af, hvor nemt og overskueligt det er at bruge vores expense management service”, fortæller Tina Birkeslund, CFO i Acubiz.

Med fokus på vækstpotentiale og klart definerede mål for de kommende år har Acubiz de sidste par år øget antallet af medarbejdere. Ved udgangen af 2017 havde Acubiz 33 dedikerede medarbejdere, hvilket er mere end en fordobling af antal ansatte i 2014. ”Væksten af kunder betyder også intern vækst, og vi bliver flere og flere ansatte til at løfte de opgaver, der ligger internt i virksomheden.”, siger Tina Birkeslund.


Nye tiltag kendetegner 2017

2017 var året, hvor den lange rejse med arbejdet på persondataforordningen spidsede til. Men ressourceomkostningerne på GDPR stod ikke i vejen for hverken den økonomiske eller innovative udvikling hos Acubiz. Den helt store nyhed var all-in-one app’en, Acubiz One, som både styrker brugervenligheden og understøtter Acubiz’ målsætning om Mobile First. Desuden lancerede Acubiz også samarbejdet med Cash Back og den nye service til udenlandsk momsrefusion for at skabe merværdi og besparelser for Acubiz’ kunder.


Spændende fremtidsudsigter

Fremtiden for Acubiz byder på nye ambitioner og tiltag – og 2018 har allerede budt på nye partnerskaber, produkter og medarbejdere. Ved årets første releasepræsentation offentliggjorde Acubiz to produktnyheder – Travel Management Service og Invoice Management Service. To nye services som bl.a. giver mulighed for at håndtere hhv. booking ifm. forretningsrejser og omkostningsfakturaer – og er lanceret efter stor efterspørgsel fra kundesiden.

”Når vi sætter nye tiltag i gang, så gør vi det med henblik på at skabe værdi og gøre vores kunder glade. Det er en vigtig parameter for, at vi kan opnå en positiv bundlinje”, siger Tina Birkeslund og afslutter med at pointere, at Acubiz har stort fokus på at udvikle og strukturere hele virksomheden og medarbejdere for at kunne imødekomme fremtidens krav.

Læs ledelsesberetning her.