Produktnyt – Juni 2021

Del på linkedin
Del på facebook
Del på email

Skrevet af

3

minutters læsetid

Sommeren er over os. Mange virksomheder kører i de kommende uger på et lidt lavere blus, hvor medarbejdere lader batterierne op på skift sammen med venner og familie.

Denne måneds spalteplads bruger jeg på at give et godt sommertip til de medarbejdere, som er godkendere i Acubiz. Derudover ser jeg frem mod efterårets planlagte releases. Læn dig tilbage og læs med.

Out of Office: Sådan sikrer du at alle bilag godkendes i ferien

Op til en ferie, og især en lang sommerferie, stiller medarbejdere sig selv spørgsmålet ”hvordan får jeg godkendt mine udgiftsbilag, mens min chef er på ferie?”. Omvendt stiller lederen/godkenderen sig selv spørgsmålet ”hvem godkender mine kollegaers udgifter eller timeregistreringer, mens jeg holder ferie?”. Løsningen findes heldigvis i Acubiz One:

  1. Gå til indstillinger ved at vælge møtrikken i bunden af skærmen
  2. Gå til ”min konto” og vælg ”Out of Office” *
  3. Aktivér funktionen
  4. Vælg ny godkender og datointerval


*
OBS: funktionen er kun tilgængelig for brugere, der er sat op som godkender i Acubiz.

Den valgte godkender er herefter ansvarlig for at godkende medarbejdernes bilag i den valgte periode. Det er unødvendigt for medarbejdere at vente i flere uger på at få godkendt udlæg, køb på firmakort, kørsel, fakturaer, timeregistreringer eller hvad det måtte være, fordi den pågældendes leder er på ferie. For nogle medarbejdere kan det dreje sig om store beløb, der er lagt ud for.

Det er frustrerende for økonomifunktionen at skulle vente flere uger på at bogføre udgifterne. Det skaber uoverensstemmelser i budgetter og økonomistyringen, når bilag fra nuværende måned først kan bogføres måneden efter.

Out of Office-funktionen er derfor vigtig at huske, når ferierne nærmer sig.

Nyheder i andet halvår

Vi ser med spænding frem mod andet halvår, hvor vi glæder os til at præsentere jer for nyheder og nye funktionaliteter i alle vores løsninger. Acubiz er en Software-as-a-Service (SaaS) og derfor foregår der konstant et arbejde bag kulissen ift. at fintune løsningen. Det kan fx være små hastighedsforbedringer og forbedringer af brugergrænsefladen. Udover de små og løbende forbedringer, glæder vi os særligt til at præsentere jer for flere store nyheder i Acubiz Mileage og Acubiz Time:

  • Acubiz Mileage: Vi udbygger vores kørselsmodul med en ”puljebilsløsning”. En løsning der gør, at virksomheder med lånebiler kan føre kilometerregnskab over den enkelte lånebil på en smart og brugervenlig måde.
  • Acubiz Time: Vi forbedrer Acubiz Time og gør det muligt for både leder/godkender samt kollegaer at få et overblik over planlagt tid og fravær. Derudover bliver det muligt at nogle tidskategorier godkendes hos nærmeste leder, mens andre godkendes hos fx en projektleder.

Vi fortæller nærmere om nyhederne efter sommerferien. Tak fordi du læste med og rigtig god ferie.

Acubiz bibliotek
Find og download e-bøger, whitepapers, webinarer mm. om alt inden for Expense Management.
Nyhed

Andre blog indlæg

Få en gratis demonstration

Gratis og uforpligtende