Privatlivspolitik

Introduktion

Acubiz’ privatlivspolitik finder anvendelse, når vi er dataansvarlig for de personoplysninger, vi behandler om dig. Privatlivspolitikken har desuden til formål at hjælpe dig med at forstå, hvilke personoplysninger vi indsamler, hvorfor vi indsamler dem, samt hvordan vi beskytter, opbevarer, eksporterer og sletter dem.

Hvilke personoplysninger indsamler og behandler vi? 

Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig.

Vi indsamler og behandler typisk følgende typer af almindelige personoplysninger:

  • Grundlæggende personoplysninger som navn, adresse, brugernavn, firmanavn, e-mail og demografisk information.
  • Bruger- og webtrafikoplysninger, dvs. et unikt ID og tekniske oplysninger om din computer, tablet eller mobiltelefon, dit IP-nummer, geografisk placering, samt hvilke sider du klikker på (interesser).
  • Finansielle oplysninger som f.eks. faktura informationer.
  • Indhold som du har uploadet eller leveret til Acubiz, f.eks. billeder, kommentarer, artikler eller videoer.
  • Statistik der viser, hvordan brugere af vores websider interagerer med de enkelte sider og indhold.
  • Informationer leveret i forbindelse med jobansøgninger.

Hvordan indsamler vi personoplysninger?

Når du benytter vores websider, indsamler og behandler vi en række personoplysninger om dig. Det sker f.eks. ved alm. brug af vores websider, hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, deltager i konkurrencer eller undersøgelser, i forbindelse med øvrig brug af services, hvis du sender os dit CV i forbindelse med jobansøgninger, eller når du tager kontakt til os.

På vores websider anvender vi cookies og andre sporingsværktøjer. Vi indsamler således både oplysninger om dig, når du anvender vores websider, og når du interagerer med os via e-mail.

I visse tilfælde indsamler vi også oplysninger om dig fra andre kilder. Disse kilder kan f.eks. være tredjeparter, vores marketing partnere, offentlige kilder eller via sociale medier.

Med hvilket formål behandler vi personoplysninger?

Vi behandler personoplysninger med følgende formål:

Køb og levering:

  • Behandling af ordrer og fakturering.
  • Levering af services som f.eks. webinarer, rapporter, e-bøger, white papers mv.
  • Levering af tilbud om produkter og services til kunder og potentielle kunder.
  • Oprettelse af brugere til vores services.

Support og forbedringer:

  • Forbedring og udvikling af kvalitet, funktionalitet og brugeroplevelser for vores produkter, services og websider.
  • Levering af tilbud om kundesupport i forbindelse med vores produkter og services.
  • Facilitering af brugerfora og online helpcenters for at uddanne og muliggøre interaktion mellem brugere og Acubiz.

Marketing:

  • Behandling og afsendelse marketingindhold baseret på præferencer.
  • Oprettelse af interesseprofiler med henblik på at promovere relevante produkter og services, levere tilpasset markedsføring til dig, forbedre din brugeroplevelse med vores services/websider og levere produkter, som vores kunder er tilfredse med.
  • Identifikation af dig som bruger og visning af de annoncer, som vil have størst sandsynlighed for at være relevante for dig.
  • Levering af de services, du har efterspurgt, som f.eks. at fremsende et nyhedsbrev eller at kontakte dig på anmodning.
  • Anvendelse af oplysningerne til at optimere vores services og indhold.
  • Brug af e-mailadresse til markedsføringsformål, hvis du har givet samtykke i henhold til national markedsføringslovgivning. Hvis du har givet samtykke, har du altid mulighed for at fravælge markedsføringen som beskrevet nedenfor under afsnittet ”Særligt om fravalg af marketing kommunikation og brug af cookies”.

Cookies:

  • Optimering af den enkelte brugers brugeroplevelse
  • Optimering af vores produkter, services og websider.
  • Målrette markedsføring

Rekruttering:

  • Behandling af jobansøgninger i forbindelse med rekrutteringsprocesser.
  • Evaluering af indsendt dokumentation.

Juridisk grundlag for behandling af personoplysninger

Acubiz behandler personoplysninger med følgende juridiske grundlag:

Opfyldelse af en aftale eller foranstaltninger, der træffes forud for indgåelse af en aftale, jf. databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra b

Nogle personoplysninger behandles i forbindelse med foranstaltninger, der træffes på din anmodning, forud for indgåelse af en juridisk bindende aftale med dig. Det kan f.eks. være i forbindelse med, at du ansøger om et job hos Acubiz. Her vil behandling af dit CV, din ansøgning og referenceinformationer være nødvendig for, at Acubiz kan håndtere ansøgninger inden indgåelse af en ansættelseskontrakt.

Acubiz behandler i nogle tilfælde også personoplysninger, jf. databeskyttelsesforordningens art. 6, litra b, når vi modtager henvendelser fra potentielle kunder, og i den forbindelse har behov for at behandle data forud for indgåelsen af en juridisk bindende aftale.

Acubiz behandler endvidere personoplysninger i forbindelse med køb og levering af ydelser bestilt via vores websider.

Dit samtykke, jf. databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra a

Acubiz kan også behandle dine persondata på baggrund af dit samtykke, hvis du har afgivet et sådan i forbindelse med f.eks. brug cookies og andre sporingsværktøjer, tilmelding til nyhedsbreve eller i forbindelse med andre henvendelser. Du kan altid trække dit samtykke tilbage.

Legitim interesse, jf. databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra f

Acubiz har bl.a. en legitim interesse i at behandle dine personoplysninger, når disse behandles med henblik på sikkerhed, support og forbedring, eller når du fungerer som kundekontakt/lead for vores eksisterende kunder, herunder i forbindelse med kundesupport. 

Når du interagerer med Acubiz, eksempelvis ved at besøge Acubiz’ websider, downloade rapporter, e-bøger, whitepapers, deltage i webinarer eller som en del af brugen af Acubiz’ services, vil Acubiz behandle dine personoplysninger baseret på vores legitime interesse.

Acubiz benytter dine personoplysninger til at levere relevant indhold til dig gennem direkte markedsføring på sociale medieplatforme, e-mails, websider eller igennem en Acubiz service baseret på dine præferencer. Dette gøres gennem teknologier som cookies og kaldes profilering. Acubiz vil også være i stand til at kombinere denne information med det eventuelle eksisterende kundeforhold, som Acubiz måtte have med din virksomhed.

Den legitime interesse er i den forbindelse at give dig korrekt indhold, kunne registrere deltagere, foretage markedsføring og administrere dine anmodninger.

Hvordan deles dine personoplysninger og i hvilket omfang anvender vi underleverandører?

Data om din brug af vores websider, hvilke annoncer du modtager og evt. klikker på, geografisk placering, demografisk segmentering m.v. indsamlet via brug af cookies, kan videregives til tredjeparter i det omfang disse oplysninger er kendt. Du kan se hvilke tredjeparter, der er tale om i vores cookiedeklaration og videregivelse sker kun, hvis du har givet samtykke til de pågældende cookies.

Vi benytter herudover en række tredjeparter til opbevaring og behandling af data. Disse behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke anvende dem til egne formål.

Videregivelse af personoplysninger som navn og e-mail m.v. vil kun ske, hvis du giver samtykke til det. Ved brug af underleverandører sikrer Acubiz at indgå de nødvendige aftaler med de pågældende underleverandører for at sikre dine persondatarettigheder og for at opfylde vores forpligtelser overfor vores kunder.

Du kan altid anmode Acubiz om et mere detaljeret overblik over vores underleverandører og eventuelle overførselsgrundlag ved at kontakte os (se kontaktoplysninger i sidste afsnit af denne privatlivspolitik).

Hvor længe opbevarer vi dine data?

Oplysningerne opbevares kun i det tidsrum, det er tilladt i henhold til lovgivningen og så længe, det er nødvendigt for at udføre vores kontraktlige forpligtelser, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring. Derfor kan dine personoplysninger være underlagt forskellige opbevaringspolitikker baseret på typen af data og formålet med at indsamle dem. Vi har fastsat interne retningslinjer for opbevaringen af alle kategorier af personoplysninger. Disse er fastsat i forhold til de forpligtelser, vi er underlagt efter gældende lovgivning, herunder dokumentations- og revisionskrav.

For yderligere information om sletning er du velkommen til at kontakte Acubiz (se kontaktoplysninger i sidste afsnit).

Sikkerhed

Vi har truffet tekniske og organisatoriske foranstaltninger mod, at dine oplysninger hændeligt eller ulovligt bliver slettet, offentliggjort, fortabt, forringet eller kommer til uvedkommendes kendskab, misbruges eller i øvrigt behandles i strid med lovgivningen.

Hvad er dine rettigheder?

Du har efter databeskyttelsesreglerne en række rettigheder i forhold til vores behandling af dine oplysninger. Såfremt du ønsker at gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os.

Du har ret til at få indsigt i de oplysninger, som vi behandler om dig, og i visse tilfælde også ret til at få udleveret en kopi af dine personoplysninger. Hvis de oplysninger, der behandles om dig, er forkerte, har du desuden ret til, at de bliver berigtiget (rettet). I særlige tilfælde har du ret til at få slettet oplysninger om dig, inden tidspunktet for vores almindelige sletning indtræder. Såfremt du ønsker det, har du endvidere i visse tilfælde ret til at få behandlingen af dine personoplysninger begrænset. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes. Er behandlingen af dine persondata baseret på dit samtykke, har du til enhver tid ret til at tilbagekalde dit samtykke til behandlingen.

Du kan kontakte os, hvis du ønsker at udnytte dine rettigheder som beskrevet ovenfor, hvis du ønsker at klage, eller hvis du har andre spørgsmål til vores privatlivspolitik. Henvendelse herom kan ske til: infomarketing@acubiz.com.

Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet. Se mere på www.datatilsynet.dk.

Særligt om fravalg af marketing kommunikation og brug af cookies

Du har mulighed for at fravælge markedsføring og profilering fra Acubiz ved enten at:

  • Følge instruktionerne i den relevante kommunikation
  • Ændre præferencer under den relevante redigeringssektion, hvis du har en brugerprofil hos Acubiz
  • Kontakte os via e-mail: infomarketing@acubiz.com

Du vil også altid have mulighed for at tilmelde dig/framelde dig cookies på en bestemt webside via vores cookie-banner samt vores cookiedeklaration.

Bemærk, at selvom du fravælger modtagelse af markedsføringskommunikation, kan du stadig modtage administrativ kommunikation fra Acubiz, såsom ordrebekræftelser og meddelelser der er nødvendige for at administrere din konto eller de tjenester, der leveres.

Ændringer af denne privatlivspolitik

Vi opfordrer dig til at gennemgå denne privatlivspolitik regelmæssigt. Hvis vi foretager ændringer der væsentligt ændrer vores praksis, kan vi også give dig besked på andre måder. Dette kan være ved at sende en e-mail eller sende en meddelelse på vores websted eller på vores sociale medier, inden ændringerne træder i kraft.

Denne privatlivspolitik revideres mindst hvert år, og ændringer godkendes af Acubiz’ ledelse og Data Protection Manager (Vivi Sejrsen – vsn@acubiz.com).

Sidst opdateret: 2021-10-12.

Udgiver og kontaktinformationer

Websiden ejes og publiceres af:

Acubiz A/S

Bregnerødvej 133 C

3460 Birkerød

CVR: 20950587

Telefon: +45 70 214 215

E-mail: infomarketing@acubiz.com

Få en gratis demonstration

For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.

Det er super, at I har styr på processerne!

Hvis I på et tidspunkt skal kigge jeres processer efter i sømmene, så har vi lavet et lille opslagsværk, som I eventuelt kan kigge i.

Hvis du udfylder formularen nedenfor, så sender vi et eksemplar til dig.

Den ultimative guide til: Expense Management
For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.

Få en gratis demonstration

For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.

Godt at høre, at I har mestret Expense Management!

Lorem ipsum…

For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.

Gratis og uforpligtende

For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.