Nyt årti – nye muligheder

Del på linkedin
Del på facebook
Del på email

Skrevet af

For 10 dage siden trådte vi ind i et nyt årti. Tænk lige over det. Det betyder, at jeg, samlet set, kan kigge tilbage på endnu et årti med markant fremgang for Acubiz. Jeg er utroligt stolt af, at vi har opbygget en lang ”track record” med at udvikle og levere en værdiskabende expense management løsning, som i dag leveres til kunder i heleverden. Det er en ”track record”, der nu strækker sig over flere årtier og et tilsvarende erfaringsniveau, indenfor vores felt, skal man lede længe efter at finde ude i markedet. Det er blot ét af de forhold, som gør Acubiz unik.

Forretningen vokser… igen

2019 har igen været præget af vækst hos Acubiz. Når vi, lidt senere, offentliggør regnskabstal, kommer vi, endnu en gang, til at vise omsætningsvækst. I løbet af året har vi tilføjet knap 190 nye kunder til porteføljen – det er en fremgang på 25 % ift. året før. Som altid, er jeg stolt og ydmyg, hver eneste gang en kunde vælger Acubiz som samarbejdspartner, når processen omkring rejseafregninger og medarbejderudgifter skal digitaliseres og løftes til et nyt effektivitetsniveau. Kundetilgangen betyder, at vi nu har mere end 175.000 brugere i Acubiz løsningen.

Strategiske partnerskaber og blåstemplinger

Jeg er efterhånden ikke i tvivl om, at vi, netop qua vores omfattende erfaring og ekspertise med expense management, efterhånden er på radaren mange steder. Det har vi fået bekræftet flere gange i løbet af 2019, og jeg vil fremhæve et par af de gode historier:

Vi indgik et strategisk partnerskab med Nordea – nordens største finansielle koncern. Et samarbejde, hvor vi og Nordea, i fællesskab, har udviklet en pakkeløsning med Nordeas First Card firmakreditkort og Acubiz softwaren. Denne pakkeløsning tilbydes Nordeas erhvervskunder. Det faktum, at Nordea vælger os som den tætte samarbejdspartner på dette område, anser jeg som en decideret blåstempling af Acubiz – både af selve vores løsning og samtidig også af måden, hvorpå vi driver forretning.

Vi har været her længe og derfor har vi efterhånden også eksempler på kunder, som efter en årrække med Acubiz, vælger at prøve andre løsninger af. Det kan f.eks. være et expense-modul fra ERP-leverandøren, udlægsfunktionalitet i lønsystemet eller andre (og måske billigere) alternativer på markedet. I løbet af det seneste år, har vi dog haft fornøjelsen af, at kunne byde flere tidligere kunder velkommen tilbage hos Acubiz. Vi ser simpelthen, at kunderne savner noget af den funktionalitet, brugervenlighed, sikkerhed og stabilitet som de får med Acubiz. Dette ser jeg ligeledes som en blåstempling af vores tilgang.

Amerikanske International Data Corporation (IDC), den førende globale leverandør af markedsindsigt, rådgivning og events for IT-sektoren, telekommunikationssektoren samt hele forbrugerelektroniksektoren, gennemførte i 2019 en omfattende leverandøranalyse af de ledende spillere på det globale marked for rejseafregningsløsninger. Acubiz var med og blev udpeget som en ”Major Player” i denne analyse. Dette er igen en blåstempling af løsning og virksomhed.

Udvikling og sikkerhed

På udviklingssiden har vi også sluppet masser af forbedringer til applikationen løs – både når det gælder mobil-app’en og web-app’en. Specielt slutbrugerne har fået adgang til features, som gør det hurtigere og enklere at udføre opgaverne omkring udgiftsregistrering og -håndtering.

I 2019 påbegyndte vi også demokratiseringen af digital expense management. Det gjorde vi med lanceringen af Acubiz Professional – en enkelt-bruger version af Acubiz’ mobil-app, som frit kan downloades og anvendes af alle. Løsningen giver adgang til grundlæggende håndtering og digitalisering af erhvervsrelaterede udgiftsbilag samt digital registrering af erhvervsrelateret kørsel i privat bil. Løsningen er udviklet til små erhvervsdrivende, selvstændige, freelancere og frivillige, men kan også være til gavn for ansatte i større organisationer, som ikke har adgang til et digitalt expense management værktøj. Brugertilvæksten på denne løsning er accelereret i Q4.

Vi laver også løbende en betydelig mængde udviklingsarbejde, som vores kunder og brugere i realiteten ikke kan se i form af funktionalitet, features og design. Det drejer sig om al den udvikling, der relaterer sig til sikkerhed og sikring af data. Efterhånden som Cloud-baseret software er blevet den foretrukne platform for de fleste softwareleverandører, bliver forholdene omkring sikkerhed vigtigere og vigtigere. Hos Acubiz tager vi dette alvorligt. Meget alvorligt endda, idet store mængder af vores kunders data, på daglig basis, behandles i Acubiz. Og lad mig slå fast med syvtommer søm, at det er ikke et one-off projekt for en softwareleverandør at etablere et sikkerheds-setup. Nej, tværtimod – det skal løbende vedligeholdes og udvikles – for også på dette område sker forandringerne hurtigt. Vi investerer derfor kontinuerligt betydelige ressourcer i dette område, og datasikkerhed er et væsentligt element i vores produktstrategi – det har det været i mange år. Det betyder dels, at vores driftsmiljø og hosting-setup konstant holdes opdateret, så vi leverer ift. højeste sikkerhedskrav, og dels, at samtlige interne og kundevendte processer er dokumenterede og overholder seneste lovmæssige krav. Herunder også behandling af persondata iht. GDPR. Alt dette bliver vi, på årlig basis revideret i. Denne revision danner grundlag for vores ISAE 3402 Type II certificering.

Det kommende år og det nye årti

Når jeg kigger fremad, ser jeg store muligheder for Acubiz. Vi vil fortsat arbejde med at sætte nye standarder for expense management og levere på vores løfte om, at hjælpe virksomheder med at lette de administrative processer.

Til at støtte dette arbejde, på det organisatoriske plan, er jeg glad for at kunne præsentere en ny bestyrelse. To solide kapaciteter, i form af Susanne Brønnum og Peter Max, kommer til at forme den nye bestyrelse sammen med Henrik Malling og jeg selv. Susanne kommer med lang erfaring fra flere direktørstillinger hos Nets samt involvering i innovative fintech start-ups, bl.a. som stifter af Smart Payments og medstifter af Copenhagen Fintech. Peter kommer ligeledes med værdifuld erfaring indenfor IT-branchen, bl.a. med direktørroller hos Apple, Microsoft, TDC og ZyXEL. Peter indtager rollen som bestyrelsesformand hos Acubiz.

Jeg er meget begejstret for, at Susanne og Peter har takket ja til opgaven og byder dem begge varmt velkommen til Acubiz. Ja, for at fortsætte hvor jeg slap tidligere i teksten, så ser jeg det faktisk som endnu en blåstempling af Acubiz, at disse de to profiler takker ja til at samarbejde med os. Ændringerne betyder samtidig, at Johnny Askevig og Mogens Bæk Christensen træder ud af bestyrelsen. Jeg vil gerne takke Johnny og Mogens for deres store indsats igennem de seneste år.

På udviklingssiden kommer vi til at fokusere vores kræfter på at skabe endnu tættere integrationer til de øvrige systemer, applikationer og værktøjer som vores kunder anvender i samspil med Acubiz. Det drejer sig om alt lige fra betalingsløsninger til ERP- og lønsystemer. Herudover kommer vi til at tage flere af vores features til næste niveau – herunder næste generation af vores Invoice Management modul og vores Time (tidsregistrering) modul. Ligeledes videreudvikler vi RPA-funktionaliteten i vores løsning, primært centreret omkring Company Policy Manager modulet, og samtidig giver vi vores tilgang til on-boarding og dataeksport et løft.

Hos Acubiz arbejder vi, hver dag, for at nytænke administrative processer, således mennesker og virksomheder får frigivet ressourcer til at opnå deres mål. Dette arbejde fortsætter ufortrødent i 2020.

Med ønske om endnu et fantastisk årti!

Acubiz bibliotek
Find og download e-bøger, whitepapers, webinarer mm. om alt inden for Expense Management.
Nyhed

Andre blog indlæg

Gratis og uforpligtende