Acubiz Invoice – Digital fakturahåndtering

Automatisk og digitalt workflow til håndtering af leverandørfakturaer

Med Acubiz Invoice, får du et automatisk og digitalt workflow til håndtering af virksomhedens omkostningsfakturaer (herunder kreditorinformation), korrekt afløftning, aflæsning og strukturering af data samt fuldt overblik. Det giver jer samtidig en effektiv godkendelsesproces, som kan håndteres på farten via vores mobil-app Acubiz One.

Service illustration: Invoice Management

Fakturahåndtering må gerne være nemt

Slut med langsomme papirbårne processer

Automatisk kontering af fakturaer sker på baggrund af opsat standardkontering på den enkelte kreditor, og en given faktura vedhæftes som bilag (pdf, png eller jpg). Dokumentation er dermed altid tilgængelig elektronisk. Som godkender kan du nemt og hurtigt godkende fakturaer, hvorefter de automatisk sendes videre til bogføring i jeres ERP- eller økonomisystem.

PRODUKTBLAD (PDF)

Samlet flow til håndtering af omkostningsfakturaer via 3 trin

Digital og effektiv fakturahåndtering

Scanning og datafangst

Processen initieres med scanning af omkostningsfakturaer samt efterfølgende datafangst og klassifikation af data. Acubiz giver adgang til markedets bedste og mest præcise software til fakturascanning – Vi anvender scanningsmotoren fra Paperflow.

Scanningsprocessen er understøttet af avanceret AI-teknologi og leverer præcision der er på niveau med menneskelig aflæsning – bare 10x hurtigere.

Dette indledende trin er altafgørende for at sikre et 100 % digitalt og automatiseret flow efterfølgende. Acubiz behandler de fleste fakturaformater (papir, PDF mv.) og afløfter og strukturer data præcist.

Automatisk faktura workflow

Efter scanning og datafangst startes et automatiseret workflow, som tager hånd om kontering, distribution og godkendelse af omkostningsfakturaerne. Kreditorer kan sættes op med standardkontering, således at konteringen sker automatisk. Godkendere opsættes jf. den enkelte kundes behov (f.eks. ift. organisationsstruktur, forretningsregler osv.) og reglerne for distribution og godkendelsesflow defineres.

Selve godkendelsesopgaven kan nemt håndteres via Acubiz One eller Acubiz EMS. Godkenderen har nem og overskuelig adgang til al dokumentation omkring de enkelte faktura, herunder kopier af originalfakturaerne.

Integration til økonomisystem

Det sidste trin i processen omfatter eksport af data til et ERP- eller økonomisystem for at sikre hurtig og præcis bogføring. Når workflowet med kontering, distribution og godkendelse er gennemført kan der genereres et output med bogføringsklar data.

Disse data kan overføres til et økonomisystem via automatisk integration eller via manuel eksport og efterfølgende manuel indlæsning til økonomisystemet.

Digital håndtering af virksomhedens omkostningsfakturaer giver dig også overblik og indsigt i processen hvilket løbende kan anvendes at forbedre processen og øge automatiseringsgraden.

Sådan fungerer det

Acubiz Invoice er en løsning til automatisk fakturahåndtering. Den kan købes separat eller kobles på en eksisterende løsning.

Vi tilbyder løsninger og services til håndtering af medarbejderudgifter og til relaterede processer omkring Expense Management. Vores løsninger kan kombineres på kryds og tværs, og jeres endelige setup afhænger af behov.

Vil du vide mere? Kontakt os.

Få en online demonstration

30 minutter – når det passer dig.

Lad os ringes ved

Få os til at ringe dig op.

Lad os mødes

Hos jer eller os.

Gratis og uforpligtende