Kundecase: Rosendahl Design Group
Detalje i digital og automatiseret løsning giver tidsbesparelse på 96%
Inden Rosendahl Design Group hoppede med på den digitale bølge inden for rejseafregning, oplevede de bl.a. en udfordring i form af tid, når der skulle afstemmes. Afstemning af den ene post efter den anden var en arbejdsopgave, som tog flere dage at komme igennem.
Mere tid til værdifulde opgaver
For nogle år siden fik Rosendahl Design Group implementeret en digital expense management løsning. Med denne lykkedes det at løfte afregningsprocessen – og give medarbejderne en fleksibel og brugervenlig udgifts- og kørselshåndtering samt optimere godkendelsesprocessen.
Den helt store forskel oplevede Christine Ødegaard Edvardsen, da hun under et årsmøde med Acubiz i 2017 blev introduceret for muligheden for dagligt at følge med i, hvad der er hensat til drift, hvad der er afregnet og ikke afregnet af medarbejderen samt, hvad der forventes at blive faktureret i løbet af måneden. Ofte kender virksomhederne først omfanget af medarbejdernes udgifter, når en faktura modtages. Først herefter kan alle kreditkorttransaktioner bogføres. Med Acubiz kan de løbende bogføre omkostningerne i takt med, at medarbejderne afregner i app’en.
”Hver eneste måned sparer jeg omkring én hel dags arbejde ved at processen med afstemning er blevet automatiseret”, uddyber Christine Ødegaard Edvardsen. En tidsbesparelse, som er mere end, hvad hun turde håbe på – og som, hun påpeger, er et resultat af et godt samarbejde og forståelse for selv de mindre dagligdagsudfordringer.
Samarbejde og dialog fører til fordele
Når en administrativ proces løftes med en digital og automatiseret løsning, er der ofte tale om en forandringsproces, som mange virksomheder vælger at implementere skridt for skridt af hensyn til medarbejderne. Derfor bør opbygningen af en god relation med den udvalgte digitale leverandør være med på checklisten, når man vælger sin leverandør.
Hos Rosendahl Design Group startede de med en standard expense management løsning. Herefter er flere processer og detaljer blevet automatiseret og løftet digitalt – i et tempo, som matcher deres behov og udfordringer.
Regelmæssig kontakt i form af årsmøder og et godt samarbejde mellem leverandørens konsulenter og medarbejdere hos Rosendahl Design Group fører til fordele ved selv små justeringer. I dette eksempel har detaljen med hensættelse og skabe overblik øget arbejdsglæden hos Christine Ødegaard Edvardsen som enkelt medarbejder. Hun sparer nu 96% af den tid, hun før brugte på manuel afstemning. Den frigivet tid giver plads til mere værdifulde opgaver og heraf et større udbytte for Rosendahl Design Group. Samtidig får hun fuldt overblik over udestående penge, som endnu ikke er afregnet af medarbejderne.
I samme omgang fik Rosendahl Design Group digitaliseret processen inden for udenlandsk momsrefusion, som ligeledes har ført til besparelser i form af tid og ressourcer.
Det hele bliver serveret på et sølvfad. Nu kan jeg til enhver tid få et øjebliksbillede af, hvad der er hensat til drift og afstemme i vores ERP-system, Axapta. Det sparer mig for flere timers manuelt arbejde og afstemning. Rent personligt kan jeg nu fokusere på andre og mere værdifulde opgaver – og ikke bruge så meget tid på månedsafstemningerne.
Christine Ødegaard Edvardsen, Accountant hos Rosendahl Design Group
Detaljer
Om Rosendahl Design Group
Innovation, skaberglæde og respekt for dansk designtradition – det er nøgleordene bag Rosendahl Design Group. Ambitionen er at skabe nyt, holdbart design i den kvalitet, dansk design er kendt for – og samtidig værne om danske designskatte ved at genopdage klassikere.
Rosendahl Design Groups portefølje rummer otte brands: Rosendahl, Holmegaard, Lyngby Porcelæn, Kay Bojesen Denmark, Arne Jacobsen Clocks, Bjørn Wiinblad Denmark, GLOBAL og Juna. Fællesnævneren er, at disse brands gør hverdagen smukkere, skaber værdi for kunderne, favner nytænkende design til hjem og bolig og repræsenterer en række af dansk designs elskede klassikere.

Vil du vide mere? Kontakt os.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.
30 minutter – når det passer dig.
Få os til at ringe dig op.
Hos jer eller os.