Kundecase: KAB
Bedre økonomistyring og gladere medarbejdere
Tidligere toppede processen omkring udlæg listen over de mest kedelige arbejdsopgaver for KAB’s medarbejdere. Det var en manuel, besværlig og langsommelig proces. I dag foregår alle udlæg digitalt igennem Acubiz One. Det er ifølge medarbejderne både brugervenligt, nemt og hurtigt. Samtidig er det blevet nemmere for økonomiafdelingen at lave budgetopfølgninger og økonomistyring, og de har opnået bedre overblik og struktur.
Fra overspringshandlinger til hurtig og nem eksekvering
KAB’s medarbejdere samlede ofte udlæg til bunke, hvilket gav store budgetmæssige udfordringer for økonomiafdelingen. Der var en kassefunktion internt i huset med sparsomme åbningstider og en tilknyttet dankortterminal. De decentrale ansatte sendte kvitteringerne i kuverter med blanketter og underskrifter, som herefter skulle indtastes manuelt.
“Det var en meget håndholdt proces, hvor jeg personligt ofte prøvede at undgå at have et udlæg, for det var simpelthen for besværligt” forklarer Louise Østvand, Teamchef i KAB. Acubiz har gjort processen hurtig og brugervenlig, og for medarbejderne er det ikke længere demotiverende og kedeligt at foretage udlæg.
Overblik, struktur og glade medarbejdere
Ud fra et tidsmæssigt perspektiv har de fået frigivet omkring en tredjedel af ren arbejdstid.
“For økonomifunktionen er det blevet nemmere at bogføre, det er blevet nemmere at vedligeholde, det giver et bedre overblik, det giver en bedre struktur og vi har fået nemmere ved at lave vores budgetopfølgninger og økonomistyring.” fortæller Sebastian Schrøder, Controller hos KAB.
Det vigtigste var dog at gøre hverdagen nemmere for interne medarbejdere, decentrale ansatte og de beboervalgte bestyrelsesmedlemmer med en brugervenlig løsning. Og det er lykkedes.
Hvis jeg går ned og køber morgenmad til mine medarbejdere, så tager jeg et billede af kvitteringen med det samme og 10 sekunder efter har jeg registreret al data og sendt det afsted.
Louise Østvand, Teamchef hos KAB
Detaljer
Om KAB
KAB blev dannet i København i 1920, og de udlejer og administrerer ca. 60.000 almene boliger i hovedstadsområdet, hvilket gør dem til Danmarks største administrationsorganisation.

Vil du vide mere? Kontakt os.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.
30 minutter – når det passer dig.
Få os til at ringe dig op.
Hos jer eller os.