Kundecase: Alm. Brand
Udfordringen
Tilbage i 2014 ønskede Alm. Brand en hurtigere, smidigere og mere digital arbejdsgang til håndtering af medarbejdernes udlæg. Udfordringen bestod især i, at bogholderiet modtog bilagene på bagkant. Medarbejderen udfyldte en blanket, hæftede kvitteringer på og fik udbetalt penge fra en kontantkasse i receptionen. Først herefter blev bilagene sendt til kontrol i bogholderiet. Denne manuelle arbejdsgang var problematisk, idet udlæggene først blev kontrolleret, når pengene var udbetalt.
Da processen førhen var besværlig, endte det ofte med, at medarbejderne samlede kvitteringer til bunke. Det skabte ekstra meget tastearbejde for bogholderiet, når udlæggene kom samtidig.
Løsningen
Resultatet
Medarbejderne er glade for Acubiz. Nu klarer de udlægshåndteringen digitalt og på farten uden at skulle stå i kø ved kontantkassen. De når dårligt at opfange, at de foretager et udlæg, da det er så nemt og hurtigt at registrere udlægget, få det godkendt og få pengene refunderet.
Alm. Brand estimerer, at bogholderiet sparer to til tre dage om måneden på tastearbejde som et direkte resultat af Acubiz. Der er også glæde at spore hos lederne, som i dag godkender medarbejdernes bilag digitalt og på farten. Tidligere skulle den enkelte leder underskrive hver enkelt bilag fysisk, hvilket var tidskrævende og ofte en opgave med lav prioritet. Nu er det nemt og hurtigt at godkende.
Alt i alt er der opnået betydelige tidsmæssige besparelser, bedre styr på godkendelsesflow og nemmere udlægshåndtering for medarbejderne.
Acubiz er klart ét af de systemer, der har været nemmest at implementere, men også det system der har givet mest gevinst i hele organisationen. For alle bruger Acubiz. Det er ét af de eneste systemer vi har, hvor alle medarbejdere er brugere.
Detaljer
Om Alm. Brand

Vil du vide mere? Kontakt os.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.
30 minutter – når det passer dig.
Få os til at ringe dig op.
Hos jer eller os.