Lad jeres firmakort klare bilagshåndtering og bogføring
Giv firmakortet superkræfter
Digitalisér udgiftens rejse, fra det øjeblik den opstår til det øjeblik den bogføres med Acubiz Corporate.
Acubiz forbindes med både firmakort og økonomisystem, og giver brugeren mulighed for at gøre transaktionsdata klar til bogføring – digitalt, helt automatisk og med den nødvendige dokumentation. På den måde får du firmakortet til at “klare bogføringen”.
- Integration mellem firmakort og økonomisystem
- Bogføringsklar data – helt automatisk
- Tager højde for lokal lovgivning
- Understøtter virksomhedens firmapolitikker
Fra korttransaktion til bogføring

Nej tak til mere arbejde
Firmakort anvendes til de virksomhedsrelaterede udgifter, som medarbejdere afholder, når de udfører deres arbejde. Et firmakort giver mange fordele, men hver gang det anvendes til betaling af en udgift, opstår der faktisk mere arbejde i forhold til at dokumentere kvittering og formål, godkende, kontrollere, kontere og bogføre udgiften.
Nej tak til en manuel proces
Opgaven med at indhente den nødvendige dokumentation samt øvrige oplysninger, som økonomi- og finansafdelingen skal bruge til bogføring af udgifter, er ofte manuel, tidskrævende og besværlig. Derfor giver det mening at digitalisere og automatisere udgiftens rejse, fra det øjeblik den opstår til det øjeblik den bogføres.
Forbind firmakortene med økonomisystemet
Med Acubiz kan firmakort nemt integreres med et økonomisystem. Acubiz applikationen sørger for følgende:
Henter transaktionsdata
fra brugerens firmakort.
Faciliterer tilknytning
af nødvendige oplysninger og dokumentation.
Afleverer bogføringsklar data
til virksomhedens økonomisystem.
Transaktionernes digitale rejse ender med et bogføringsklart slutprodukt
Transaktionsdata fra firmakortene
Visse informationer vil allerede være til rådighed digitalt via MCC-koder. Det drejer sig f.eks. om oplysninger som dato og tid for transaktionen, valuta samt information om købssted.
Lovgivningsmæssige krav til udgiftsdata
Myndighederne stiller krav om, at selve kvitteringen / bilaget (eller en kopi) skal opbevares enten fysisk eller digitalt i fem år – jf. bogføringsloven. For visse typer af udgifter (f.eks. repræsentation) kræves der også angivelse af formål og navn(e) på deltagere – jf. skattelovgivningen.
Virksomhedsmæssige krav til udgiftsdata
Virksomheder stiller typisk krav til dokumentation af udgifter – dels ift. eventuelle politikker for brug af virksomhedens penge og dels ift. at kunne bogføre korrekt. Ofte vil medarbejdere skulle påføre formål, omkostningstype, afdeling, projekt, kundesag eller lignende. Dette kan variere afhængig af virksomhedens kompleksitet og struktur ift. finansielle dimensioner.
Acubiz integrerer med ethvert firmakort og økonomisystem
Kan du ikke finde din leverandør på listen?
Vi integrerer med alle leverandører af firmakort – også selvom leverandøren ikke er at finde på listen ovenfor. Kontakt os, og hør nærmere.
5 fordele ved firmakort
- Ingen privatudlæg for medarbejderen. Firmakort øger effektivitet og medarbejdertilfredshed ved at gøre erhversrelaterede betalinger nemme og fleksible.
- Øget kontrol og sikkerhed for virksomheden. Oftest vil det være muligt at overvåge kortene og ændre betingelserne for anvendelse, som f.eks. forbrugsgrænser, i realtid.
- Forbedret overblik og øget gennemsigtighed - et effektivt dataanalyseværktøj, der hjælper med at spore og styre omkostninger mere præcist.
- Mange firmakort har tilknyttet fordelsprogrammer og ekstra features som f.eks. rabatordninger og rejseforsikringer.
- Kan integreres med Acubiz, som kan aflevere bogføringsklar data til import i økonomisystemer.
Samarbejde med Nordea First Card
Acubiz integrerer med alle firmakort. Vi har også et samarbejde med Nordea, hvor vi stiller en komplet pakke med First Card firmakort og Acubiz – vores løsning til registrering og håndtering af udgifter og tilhørende bilag – til rådighed til for Nordeas erhvervskunder.
Læs også om
Vil du vide mere? Kontakt os.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.
30 minutter – når det passer dig.
Få os til at ringe dig op.
Hos jer eller os.