Timeregistrering
Timeregistrering er, som navnet indikerer, registrering af timer. I denne henseende gælder det registrering af arbejdstid. Timeregistreringer giver overblik over hvad medarbejdere bruger tiden på, og hvor meget tid de bruger.
Digital timeregistrering på mobilen
Synliggør arbejdsopgavers omfang
Overblik over reelt tidsforbrug
Registrering af arbejdstid i Acubiz
Virksomheder har forskellige behov og krav til en tidsregistreringsløsning. Derfor er vores løsning, Acubiz Time, bygget op omkring to forskellige moduler: Basic til grundlæggende tidsregistrering og Advanced til detaljeret registrering af tidsforbrug.
- 1 Tryk på Time-ikonet (det lille ur) i bunden af app'en eller tryk på plusset og herefter ”tidsregistrering”.
- 2 Tryk på den relevante tidsregistreringskategori (interne møder og uddannelse, salgstid etc.).
- 3 Vælg enten antal timer eller dage afhængig af kategori.
- 4 Send til godkendelse ved at trykke "Klarmeld".
- 1 Tryk på Time-ikonet (det lille ur) i bunden af app'en eller tryk på plusset og herefter ”tidsregistrering”.
- 2 Tryk på ugerapportsikonet.
- 3 Vælg en dag og tryk på plusset.
- 4 Vælg en relevant tidsregistreringskategori (interne møder og uddannelse, salgstid etc.).
- 5 Vælg enten antal timer eller dage afhængig af kategori og indtast evt. supplerende oplysninger.
- 6 Tryk klarmeld når ugen er omme og få et overblik over ugens timer.
- 7 Send til godkendelse ved at trykke "Bekræft".
- Denne funktion er tilgængelig i løsningen Acubiz Time.
Slut med manuelle timesedler
Klassisk og digital timeregistrering
Mange har prøvet at være studentermedhjælper eller timeansat i en virksomhed. Oftest foregår timeregistreringen på en timeseddel.
En digital tidsregistreringsløsning gør i sådanne tilfælde hverdagen nemmere for både medarbejderen, godkenderen og finansafdelingen. Digital timeregistrering gør det muligt at registrere timer når som helst og hvor som helst.
Eksempel på digital timeregistrering
Medarbejderen kan registrere sine timer digitalt efter en arbejdsdag eller -uge. Lederen kan tilmed godkende digitalt og finansafdelingen modtager data elektronisk og skal derfor ikke selv indtaste data i lønsystemet.
Alt i alt en mere automatiseret proces der minimerer risikoen for fejl og sparer manuelle arbejdsgange.
Synliggør opgavernes omfang
Mange virksomheder investerer i en løsning til timeregistrering, således at medarbejdere kan registrere sin anvendte arbejdstid. Det giver overblik, når det er muligt at se hvor meget tid der f.eks. anvendes på specifikke arbejdsopgaver eller tidsforbruget på interne møder.
Ved timeregistrering synliggøres det reelle tidsforbrug, opgavernes omfang og arbejdsmønstre, hvilket er vigtig viden og kan bidrage til at effektivisere arbejdsgange.
Vil du vide mere? Kontakt os.
30 minutter – når det passer dig.
Få os til at ringe dig op.
Hos jer eller os.