Timeregistrering
Digital timeregistrering via app på din telefon.
Digital timeregistrering på mobilen
Simpel og effektiv proces for registrering og godkendelse af arbejdstid.
Overblik over projekter og sager
Bedre projektstyring og styr på de fakturerbare timer.
Synliggøre arbejdsopgavers omfang
Indblik i det reelle tidsforbrug og arbejdsmønstre.
Tidsregistrering som passer til jeres behov
Simpel arbejdstid eller projekt- og fakturerbare timer?
Registrering af arbejdstid i Acubiz
Virksomheder har forskellige behov og krav til en timeregistrering. Acubiz har to forskellige moduler til formålet: Basic til grundlæggende registrering af timer, og Advanced til detaljeret registrering af timer.
- 1 Tryk på Time-ikonet (det lille ur) i bunden af app’en eller tryk på plusset og herefter ”tidsregistrering”.
- 2 Tryk på den relevante tidsregistreringskategori (interne møder og uddannelse, salgstid etc.).
- 3 Vælg enten antal timer eller dage afhængig af kategori.
- 4 Send til godkendelse ved at trykke “Klarmeld”.
- 5 Økonomiafdelingen modtager dataen klar til eksport til lønsystemet.
- 1 Tryk på Time-ikonet (det lille ur) i bunden af app’en eller tryk på plusset og herefter ”tidsregistrering”.
- 2 Tryk på ugerapportsikonet.
- 3 Vælg en dag og tryk på plusset.
- 4 Vælg en relevant tidsregistreringskategori (interne møder og uddannelse, salgstid etc.).
- 5 Vælg enten antal timer eller dage afhængig af kategori og indtast evt. supplerende oplysninger.
- 6 Tryk klarmeld når ugen er omme og få et overblik over ugens timer.
- 7 Send til godkendelse ved at trykke “Bekræft”.
- 8 Økonomiafdelingen modtager dataen klar til eksport til lønsystemet.
Fordele ved digital timeregistrering
En effektiv og nøjagtig proces gavner hele virksomheden.
Medarbejderen
Farvel til uoverskuelige regneark. Goddag til:
- Tidsbesparende og digital timeregistrering.
- Registrering af arbejdstid kan ske fra telefonen.
- Overblik over antal timer.
Godkenderen
Farvel manglende overblik over tidsforbruget. Goddag til:
- Fleksibelt godkenderflow på mobilen.
- Bedre ressourcestyring og overblik.
Økonomiafdelingen
Farvel til manglende tidsregistreringer. Goddag til:
- Overblik over alle tidsregistreringer.
- Fuld digital dokumentation og præcis lønbehandling.
Helt uforpligtende hos jer, os eller online.
Timeregistrering via app
Slut med manuelle timesedler og store skemaer
Tidsregistrering med Acubiz
Mange virksomheder investerer i en løsning til timeregistrering, således at medarbejdere kan registrere sin anvendte arbejdstid. Mobilen er altid ved hånden, og derfor foregår registrering og håndtering af timer ved Acubiz’ app. Med en app til tidsregistrering, er det muligt for medarbejderen at registrere sine timer lynhurtigt — Uanset om de er på kontoret, hjemme eller på farten.
Kontakt os, og hør nærmere eller book en gratis demonstration af kørselsregnskab med Acubiz.
Synliggør arbejdsopgavernes omfang
Det giver overblik, når det er muligt at se hvor meget tid der f.eks. anvendes på specifikke arbejdsopgaver eller tidsforbruget på interne møder. Ved en sådan timeregistrering synliggøres det reelle tidsforbrug, opgavernes omfang og arbejdsmønstre, hvilket er vigtig viden og kan bidrage til at effektivisere arbejdsgange. Det samme gælder mindre eller større projekter og sager internt eller eksternt i virksomheden.
EU-krav om tidsregistrering
Tidsregistrering bliver i stigende grad aktuelt for alle arbejdsgivere. EU-Domstolen har i 2019 afsagt dom i en sag, der slår fast at medlemsstaterne skal afkræve at arbejdsgivere etablerer processer, der tilsikrer at medarbejderes faktiske daglige arbejdstid registreres. Dette skal sikre, at medarbejdernes rettigheder ift. maksimal ugentlig arbejdstid samt daglige og ugentlige hvileperioder kan håndhæves. Dette rejser en række spørgsmål ift. hvordan denne registreringsopgave rent praktisk løses i en given virksomhed.
Digital timeregistrering
Oftest foregår timeregistreringen på en timeseddel. En digital tidsregistreringsløsning gør i sådanne tilfælde hverdagen nemmere for både medarbejderen, godkenderen og økonomiafdelingen. Medarbejderen kan registrere sine timer digitalt efter en arbejdsdag eller -uge. Lederen kan tilmed godkende digitalt og finansafdelingen modtager data elektronisk og skal derfor ikke selv indtaste data i lønsystemet.
Alt i alt en mere automatiseret proces der minimerer risikoen for fejl og sparer manuelle arbejdsgange.
Acubiz kan hjælpe de fleste med det meste
Vil du vide mere? Kontakt os.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.
30 minutter – når det passer dig.
Få os til at ringe dig op.
Hos jer eller os.