Rejseafregning

Ved en rejseafregning samler medarbejderen alle udgiftsbilag relateret til en given aktivitet – f.eks. en forretningsrejse. Herefter registrerer medarbejderen alle bilagene på én gang og udfylder en rejseafregning, som herefter sendes godkendelse hos finansafdelingen.

Rejseafregninger i Acubiz

Mange virksomheder foretrækker vores Fast Track service, hvor medarbejderen håndterer hver enkelt udgiftstransaktion i det øjeblik udgiften opstår. Acubiz kan også håndtere den helt klassiske rejseafregning direkte fra mobilen.

  • 1 Vælg "Rejseafregning" i menuen.
  • 2 Vælg rejsens start- og slutdato, land, formål og evt. projekt.
  • 3 Tryk på "Tilføj bilag". Tilføj bilag - enten ved at vælge blandt eksisterende eller ved at oprette et nyt.
  • 4 Klarmeld og send til godkendelse når alle bilag er tilføjet.

Rejseafregning vs. Fast Track

Rejseafregning

  • Samlet overblik over udgifter.
  • Alle udgifter sendes til godkendelse på én gang.

Fast Track

  • Overblik over udgifter i realtid.
  • Større præcision i forecasting og rapportering på omkostningssiden for økonomi- og finansafdelingen.
  • Hurtigere afregning for økonomi- og finansafdelingen.
  • Medarbejdere kan sendes alle udgifter til godkendelse i det øjeblik de opstår.

Alternativet til rejseafregninger

Tidligere var rejseafregninger den almindelige måde at behandle virksomhedens udgifter på. I dag er det stadig en almindelig måde for mange, men nye teknologier og ønsket om en mere effektiv udgiftshåndtering har betydet, at mange virksomheder nu håndterer udgifter i det øjeblik de opstår. Der kan være nogle uhensigtsmæssigheder forbundet med rejseafregningen, da den kan skabe flaskehalse for økonomi- og finansafdelingen i slutningen af måneden, idet den som regel bliver sendt afsted af medarbejderen i klumper.

Alternativet til rejseafregningen er, at medarbejderen håndterer hver enkelt udgiftstransaktion, hvad enten der er tale kontantudlæg, køb på firmakort eller firmarelateret kørsel, så snart udgiften opstår og sender den i godkendelsesproces med det samme. Acubiz var de første på markedet med denne tankegang, som vi kalder Fast Track. Med inspiration fra kunder gjorde vi op med tanken om at samle udgifter til bunke i én rejseafregning. I stedet skabte vi muligheden for at lade medarbejderen registrere, behandle og afslutte udgiften i realtid.

Læs mere om vores service Fast Track

Vil du vide mere? Kontakt os.

Få en online demonstration

30 minutter – når det passer dig.

Lad os ringes ved

Få os til at ringe dig op.

Lad os mødes

Hos jer eller os.

Få en gratis demonstration

Gratis og uforpligtende