Fakturahåndtering
Digitalt og automatisk workflow for fakturaer.
Automatisk faktura workflow
Et hurtigere og mere effektivt workflow for både økonomiafdeling og medarbejder.
Fleksibel godkendelse
Godkendelse på mobil eller PC uafhængig af tid og sted.
Optimal brug af ressourcer
Tidskrævende tastearbejde og manglende overblik er fortid.
Automatisk håndtering af fakturaer
Acubiz håndterer fakturaerne i 3 overordnede trin.
1. Scanning og datafangst
Fakturaen modtages i Acubiz, og scannes automatisk. Derefter afløftes og struktureres dataen til efterfølgende behandling.
Vi anvender scanningsmotoren fra Paperflow, som har specialiseret sig i at udvikle AI-teknologisk software til fakturascanning.
2. Kontering og godkendelse
Efter automatisk kontering, sendes fakturaen automatisk først til verificering hos rekvirenten. Derefter sendes den til endelig godkendelse, fx hos nærmeste leder. Al godkendelse kan foregå på mobil eller PC.
Rekvirenten kan i øvrigt redigere omkostningstype, dimensioner eller tilføje en kommentar hvis relevant, inden den sendes videre i flowet.
3. Eksport af data
Efter endelig godkendelse, er bogføringsklar data nu klar til automatisk overførsel eller upload til økonomisystemet.

Effektivt fakturaflow = Automatisk fakturahåndtering
En gnidningsfri proces fra start til slut.

Fordele ved automatisk fakturahåndtering
En effektiv og nøjagtig proces gavner hele virksomheden.
Økonomiafdelingen
Farvel til lange mailkorrespondancer og forsvundne fakturaer. Goddag til:
- Færre ensformige manuelle arbejdsopgaver
- Øget overblik og kontrol over fakturaerne
- Nemmere overholdelse af betalingsfrister
Godkendere
Farvel til langsommelige papirbårne processer for fakturahåndtering. Goddag til:
- Nemt at verificere fakturaer via mobil eller PC
- Fleksibel godkendelse via mobil eller PC.
- Godkendelse uafhængig af tid og sted.
Ledelsen
Farvel til komplekse indkøbssystemer og varekøbsflow. Goddag til:
- Overblik og nem adgang til de originale bilag.
- Lettere arbejdsgange for medarbejdere.
- Strømlinet proces med minimal fejlmargin.
Helt uforpligtende hos jer, os eller online.
Fakturahåndtering må gerne være nemt
Du er allerede ét skridt nærmere lettere arbejdsgange.
Fakturahåndtering med Acubiz
Fakturaer kan med fordel sættes i et workflow, som behandler fakturaen fra modtagelse til betaling. Kontakt os, og hør nærmere eller book en gratis demonstration om fakturahåndtering med Acubiz.
Med Acubiz kan dette workflow opsættes til at foregå automatisk. Fakturaen scannes automatisk ved modtagelse, og dataen bliver automatisk indlæst og klassificeret. Derefter sendes fakturaen automatisk til verificering hos rekvirenten. Dernæst sendes fakturaen automatisk til endelig godkendelse, fx hos nærmeste leder. Når fakturaen er godkendt, er bogføringsklar data klar til automatisk overførsel eller upload til økonomisystem.
Fuld digital dokumentation af fakturaer
Med en automatisk og digital proces for fakturaer, er der både overblik og styr på dokumentationen. Det betyder også, at det bliver nemt at finde tilbage til originalfakturaen, samt at følge rejsen fra indkøb til godkendelse.
Acubiz kan håndtere de fleste fakturaformater (f.eks. OIOUBL-, EAN- og PDF-fakturaer)
Håndtering af elektroniske fakturaer (e-faktura)
En faktura — også kaldet en omkostningsfaktura, eller leverandørfaktura — specificerer og opkræver betaling for de varer eller serviceydelser, der aftales mellem leverandør og kunde. En elektronisk faktura, eller en e-faktura, er ikke blot en faktura sendt eksempelvis som PDF. Elektroniske fakturaer sendes og modtages i et standardiseret og struktureret format såsom OIOUBL/EAN.
Vi hjælper dig godt i gang
For at få mest mulig gavn af Acubiz, hjælper vi dig i gang opsætningen af den automatiserede proces. Vi kan hjælpe dig med:
- at få alle fremtidige elektroniske fakturaer i OIOUBL-format fra leverandører sendt direkte ind i Acubiz.
- at konfigurere kreditorer, konti og dimensioner.
Acubiz kan hjælpe de fleste med det meste
Vil du vide mere? Kontakt os.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.
30 minutter – når det passer dig.
Få os til at ringe dig op.
Hos jer eller os.