Dérfor har jeres firmapolitikker stor betydning, når i håndterer medarbejderudgifter



I en globaliseret verden fylder forretningsrejser og medarbejderudgifter mere og mere
i virksomhedernes dagligdag. De mange transaktioner kan være svære at holde styr på, og medarbejdere kan hurtigt komme til at skabe et økonomisk overforbrug, hvis ikke deres udgifter kontrolleres og firmapolitikker håndhæves.

En undersøgelse lavet af Egencia, specialistvirksomhed i håndtering af forretningsrejser, viser at ca. 50 % af de spurgte medarbejdere køber for mere end hvad de burde, når de for eksempel booker deres forretningsrejser.

Ved at fastlægge, kontrollere og håndhæve dit firmas politikker, skaber du først og fremmest besparelser og værdi på bundlinjen. Udover de tydelige økonomiske fordele, gør du også hverdagen for dine medarbejdere endnu lettere ved at sikre, at de ikke mister overblikket. Effektive og kontrollerbare firmapolitikker har derfor stor betydning for din virksomhed da:

  • I opnår langt større besparelser på bundlinjen
  • De hjælper jer med at undgå økonomisk snyd og/eller overforbrug
  • De skaber langt bedre overblik og gennemsigtighed ved afregning, når medarbejderne proaktivt bliver advaret om regelbrud

Company Policy Manager – en service der supplerer jeres Acubiz EMS løsning

Acubiz hjælper dig og din virksomhed med at kontrollere om jeres firmapolitikker og retningslinjer overholdes. Vores Company Policy Manager leverer en bred vifte af håndteringsmuligheder, og gør processen nem og overskuelig. I kan blandt andet fastsætte og styre beløbsgrænser hos den enkelte medarbejder, som håndhæves allerede når medarbejderen selv afregner sine udgifter – samt trække afvigelsesrapporter og stikprøver, som kontrollerer om hvorvidt de fastlagte retningslinjer bliver overholdt.

Ønsker du at skabe gennemsigtighed i jeres håndtering af medarbejdertransaktioner, som i sidste ende fører til besparelser og et langt bedre overblik? Så kan du læse mere om Company Policy Manager her eller kontakte os på 70 21 42 15