Skal originale papirbilag opbevares? Hvad siger SKAT?

Indhold

Hvordan er det nu – hvad er reglerne for at gemme kvitteringer? Hvad siger revisorerne, hvad siger SKAT? Hvad er myter, og hvad er facts?

Det er stadig en udbredt opfattelse, at originale papirbilag skal opbevares, uanset at bilaget er indskannet og ligger elektronisk.

Men SKAT formulerer krav til udlæg efter regning sådan her:

Opbevaring af papirbilag

Indscannede udgiftsbilag er således tilstrækkeligt for SKAT.

I forhold til bogføringsloven er der ikke noget til hinder for elektroniske bilag – Bogføringsloven §10 stk. 2

Vil du vide mere om, hvordan I kan håndtere medarbejderrelaterede omkostninger digitalt? Kontakt os på 70 214 215 eller brug kontaktformularen

Det er super, at I har styr på processerne!

Hvis I på et tidspunkt skal kigge jeres processer efter i sømmene, så har vi lavet et lille opslagsværk, som I eventuelt kan kigge i.

Hvis du udfylder formularen nedenfor, så sender vi et eksemplar til dig.

Den ultimative guide til: Expense Management
For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.

Få en gratis demonstration

For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.

Godt at høre, at I har mestret Expense Management!

Lorem ipsum…

For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.

Få en gratis demonstration

For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.

Gratis og uforpligtende

For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.