Ansigt på Visma Acubiz: Mød Martin fra Marketing

”Ansigt på Acubiz” er en serie af artikler, som tager dig med om bag scenetæppet. Artiklerne fortæller historierne om hverdagens helte hos Acubiz. I denne artikel tændes spotlyset på Martin Eriksen, som er Team Lead og Digital Marketing Specialist i Marketing.

Indhold

Arbejdsdagen som Marketing Team Lead hos Visma Acubiz

Hvad består en typisk dag på kontoret af for dig?

Jamen, den er som regel atypisk. Det er den både i forhold til hvor og hvornår, den starter, men også i forhold til hvilke typer af opgaver, som den byder på. Det er faktisk en struktur, som jeg befinder mig enormt godt i, men som måske vil være for flydende for andre. Vi gør dog det, at vi om mandagen holder et kort statusmøde i afdelingen, hvor vi får planlagt de ting, som vi skal have færdiggjort i løbet af ugen, og får vendt status på de lidt mere langsigtede projekter.

Du er for nyligt blevet Team Lead. Hvad har det betydet af ændringer?

Det har betydet at jeg, udover fortsat at være en del af den operationelle del af vores marketingafdeling, nu også er en del af den strategiske planlægning. Det giver en rigtig god følelse af både at have fingeren på pulsen, samtidig med at jeg også skal have det lidt lange lys på i forhold til at sikre, at vi via vores indsatser når derud, hvor vi gerne vil.

Martin fra Visma Acubiz

Hvad synes du er det bedste ved at arbejde i marketing?

Det er den alsidighed, som der er i arbejdet. En “almindelig” arbejdsdag kan både byde på at klippe video, redigere podcasts eller skrive indhold til blogs og e-bøger. Men den kan også byde på at sidde og kigge på logs i vores systemer, for at finde ud af, om de nu også gør de ting, som vi gerne vil have dem til.

Hvor får I inspiration fra til at lave nye marketingaktiviteter/kampagner?

Udover inspiration fra de andre Visma-selskaber, så får vi som regel vores inspiration fra webinarer, podcasts osv. Det er en rigtig god inspirationskilde, hvor man ikke får en manual eller instruktionsbog til, hvordan en specifik kampagne skal skrues sammen. Men man får nogle gode ideer, og udvikler det så derfra.

Fremtiden som en del af Visma

Hvilken retning skal Marketing i  Visma Acubiz udvikle sig i?

Vi skal fortsætte med at bevæge os i den inbound-retning, som vi er på vej i allerede. Det betyder kort fortalt, at vi skal sørge for at potentielle kunder finder nødvendig og relevant information om vores produkter – på rette tid og sted. Det gør vi blandt andet ved hjælp af den data, som vi har tilgængelig om vores eksisterende kunder, men også via den data vi har om vores potentielle kunder. Det munder ud i en meget målrettet distribution af vores indhold, som vi bruger til at kvalificere potentielle kunder til vores salgsteam.

Hvilken betydning har det haft for Visma Acubiz og i særdeleshed marketingafdelingen, at Visma Acubiz er blevet en del af Visma?

Hvis man udelukkende ser på det fra et marketingsynspunkt, så har det gjort at vi er blevet en del af et stort internt netværk, hvor vi laver videndeling med de andre Visma-selskaber. Det betyder også at man hurtigt kan få en ide eller inspiration til et nyt tiltag, som bliver til på baggrund af den sparring, vi nu har.

Balance mellem familieliv og fritidsinteresser

Hvad laver du i din fritid?

Jeg er sammen med min familie og går og bygger lidt på vores kolonihavehus. Når der er tid til overs, så er jeg også engageret som frivillig i en fodboldklub, hvor jeg også får spillet lidt med en gang imellem.

Martin fra Visma Acubiz

Det er super, at I har styr på processerne!

Hvis I på et tidspunkt skal kigge jeres processer efter i sømmene, så har vi lavet et lille opslagsværk, som I eventuelt kan kigge i.

Hvis du udfylder formularen nedenfor, så sender vi et eksemplar til dig.

Den ultimative guide til: Expense Management
For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.

Få en gratis demonstration

For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.

Godt at høre, at I har mestret Expense Management!

Lorem ipsum…

For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.

Få en gratis demonstration

For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.

Gratis og uforpligtende

For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.