Fordele for virksomheden
2. Præcis fakturering
5. Mere præcis kommunikation
Potentielle udfordringer ved at indføre tidsregistrering
En af de helt store overvejelser som mange virksomhedsledere gør sig, handler om hvordan et krav om tidsregistrering vil blive modtaget af medarbejderne. Faktum er, at der er en risiko for at nogle medarbejdere vil opfatte det som overvågning og øget kontrol. På den anden side, er det dog også et faktum, at for andre medarbejderes vedkommende vil det ikke genere det mindste. Et er dog sikkert, det vil kræve en organisatorisk adfærdsændring, for medarbejderne skal vænne sig til en ny opgave i dagligdagen. Et andet opmærksomhedspunkt er derfor også på den tid det vil tage at lave tidsregistrering i det daglige. Her er det naturligvis vigtigt at finde et værktøj, som er nemt og intuitivt at arbejde med.
Netop overvejelsen omkring medarbejdernes syn på tidsregistrering leder mig hen til de næste fordele – for de dækker nemlig over en række fordele for medarbejderne.