Acubiz blog

Digitale kvitteringer i B2B sammenhæng

Digitale kvitteringer i B2B sammenhæng

Som jeg skrev i et tidligere indlæg, så er idéen om en 100 % digital udveksling af kvitteringer mellem handlende (i det fysiske detailled) og deres kunder er rigtig, rigtig god. I dette blogindlæg vil jeg dykke lidt dybere ned i B2B delen, for her er der nogle åbenlyse huller, der skal lukkes inden de digitale kvitteringer giver værdi.

Vi er blevet udpeget som en "Major Player"

Acubiz er blevet udpeget som en ”Major Player” af IDC MarketScape for globale SaaS og cloud-baserede SMB rejseafregningsløsninger

IDC har for nyligt gennemført en leverandøranalyse af de ledende spillere på det globale marked for SMB rejseafregningsløsninger. Vi er glade for at kunne fortælle, at Acubiz er blevet udpeget som en ”Major Player” i IDC MarketScape: Worldwide SaaS and Cloud-Enabled SMB Travel and Expense Management Applications

Blog: Ligger der udenlandsk moms og flyder et sted i din virksomhed?

Ligger der udenlandsk moms og flyder et sted i din virksomhed?

Undersøgelser på området peger på, at næsten 150 milliarder danske kroner hvert år ligger og flyder verden over. Med andre ord, det er det samlede beløb som virksomheder undlader at tilbagesøge. For at sætte det beløb i perspektiv, så koster det ca. 180 milliarder kroner om året at drive det danske sundhedsvæsen. Det er rigtig mange penge vi taler om her!

Vores 5 (gratis) yndlingsapps

Udover at vi tilbyder digital Expense Management-løsninger blandt andet via vores app, Acubiz One, er vi også selv forbrugere af forskellige apps i løbet af arbejdsdagen. Det kan være når vi besøger vores kunder, er til salgsmøder eller ude og implementere nye løsninger. Derfor vil vi gerne dele vores fem yndlingsapps med jer.

Ansigt på Acubiz: René og Jens

Ansigt på Acubiz: Mød René fra IT

“På en måde er serverne hjertet i Acubiz. For der er ingen applikation til brugerne uden dem. Derfor er min fornemmeste opgave at holde alle serverne kørende.”

Pre-accounting processen

Hvor effektiv er jeres ”pre-accounting” proces?

Det er langt fra alle virksomheder som har et opgør med en ineffektiv ”pre-accounting” proces på dagsordenen. Også selvom det er tydeligt, hvor værdifuldt det er for dem, som allerede har taget springet og implementeret en automatiseret og digital proces. Nogle vil mene, at ansvaret for ”pre-accounting” processen ikke hviler på økonomifunktionens skuldre.