Ansigt på Acubiz: Mød Michael fra Marketing

Skrevet af

4

minutters læsetid

 

”Ansigt på Acubiz” er en serie af artikler, som tager dig med om bag scenetæppet. Artiklerne fortæller historierne om hverdagens helte hos Acubiz. I denne artikel tændes spotlyset på Michael Andersen, som er Brand & Communications Specialist.

Hvor længe har du været hos Acubiz, og hvad har fået dig til at blive hængende?

Jeg har været hos Acubiz i tre år den 1. februar, så jeg har snart jubilæum. Det korte svar på, hvorfor jeg er blevet hængende, er vel at jeg er glad for mine kolleger og mine arbejdsopgaver?

Samtidig føler jeg på ingen måde, at Acubiz har ”peaket” endnu som organisation. Jeg tror på, at der er et kæmpe potentiale for os. Både hos danske og udenlandske virksomheder. Mange virksomheder har set lyset og arbejder – enten helt eller delvist – digitalt og automatisk med håndtering af udgifter. Der er dog stadig mange, som ikke har omfavnet de muligheder, en løsning som Acubiz giver. Jeg synes, det er spændende at være med til at udbrede kendskabet til Acubiz. Det er vel i bund og grund derfor, jeg går på arbejde.

Kan du sætte læseren ind i marketings rolle i Acubiz?

I marketing fortæller vi omverdenen hvem vi er, hvad vi laver og hvad vi kan. Acubiz er sat i verden for at gøre hverdagens udgiftshåndtering nemmere for medarbejdere, finansafdelinger og ledelser. Når medarbejdere udfører sit arbejde, kan det ikke undgås, at der opstår udgifter i en eller anden udstrækning. Vores opgave er bl.a. at fortælle, hvordan og hvorfor det er muligt at effektivisere de her processer. Det kan kommunikeres på et utal af måder og gennem mange forskellige medier. Vi forsøger at blande den rette cocktail.

Vi arbejder med forskellige spor i vores marketingstrategi. Jeg vil ikke kede læseren med en gennemgang af dem alle. Men noget som vi gør meget ud af, er at levere relevant og brugbart indhold, som løser problemer og er værdifuldt for vores læsere og målgrupper. Vi skal levere indhold, som rent faktisk kan bruges til noget. Vi bruger forskellige marketingkanaler til at distribuere det, men grundtanken er, at vi leverer indhold med værdi.

Samtidig har vi også en opgave i at informere kunder om nye opdateringer, funktioner osv. Vi har en stor interesse i, at de nye features, som vi udvikler, også bliver taget i brug hos vores kunder. De er jo med til at gøre hverdagen nemmere for dem. Hele organisationen hjælper naturligvis med det – især selvfølgelig vores implementeringskonsulenter, support og salg, men vi har bestemt også et stort ansvar i marketing.

Hvad er dine arbejdsopgaver?

Hvis jeg skal inddele mine arbejdsopgaver i kategorier, vil jeg nævne kommunikation, digital marketing, sociale medier og events. Jeg er ret heldig at have en forskelligartet hverdag. En dag kan jeg sidde og fordybe mig i noget tekst til et blogindlæg eller et whitepaper. En anden dag er jeg med til at skyde videoer eller planlægge og afholde events. Så er der selvfølgelig også alt det ind imellem. Det kan være forberedelse af præsentationer, bestilling af merchandise, komme på nyt indhold til vores sociale medier og SEO-optimering af vores hjemmesider. Derudover sidder jeg også med vores visuelle identitet og branding.

Der er plads til mange farver på vores marketingpalette. Jeg er så heldig, at jeg får lov til at male med mange af dem. Jeg er klart en generalist, hvilket jeg før i tiden egentlig så som en svaghed. I dag er jeg af den overbevisning, at generalistrollen er lige så stærk og vigtig som specialistrollen. Jeg kan godt lide, at min hverdag er præget af mange forskellige opgaver.

Hvad er efter din mening den største forskel på Acubiz fra da du startede til i dag?

Arbejdsmæssigt startede min tid i Acubiz med, at marketingafdelingen skulle på en digital dannelsesrejse. Vi skulle for alvor sætte skub i brugen af digital markedsføring. I dag kører alt stort set digitalt, og mange af vores processer er automatiserede. Det er rent arbejdsmæssigt den største forskel.

Rent organisatorisk er der også sket meget. Da jeg startede, var Acubiz en ejerledet virksomhed. Acubiz har, mens jeg har været her og årene før, vækstet på stort set alle fronter. Det har bl.a. resulteret i, at vi i slutningen af 2021 blev opkøbt af Visma. At være en del af Visma, betyder at vi er blevet en del af et meget stort organisatorisk setup. Så selvom vi stadig kommer til at operere som en selvstændig virksomhed, kan det ikke undgås, at vi kommer til at mærke ændringer i vores dagligdag. Men det er bare spændende – forandringerne kan bare komme an!

Hvad er den største forskel på Acubiz og din tidligere arbejdsplads?

Jeg er jo stadig ung 😉, og jeg har kun været på én anden arbejdsplads før Acubiz. I den virksomhed var hovedkontoret placeret i et andet land, og selvom den danske organisation var ret stor, og vi havde en vis grad af frihed, var hverdagen stadig præget af den klassiske efterlevelse af strategier og beslutninger, der blev truffet andetsteds fra.

I Acubiz er vi herre i eget hus. Her er det os der sætter retningen. Vi beslutter, hvilke marketingværktøjer vi skal tage i brug for at komme derhen, hvor vi vil og skal. Det er en forholdsvis stor omvæltning og en anden måde at arbejde på, hvilket passer mig fint. Det er klart den største forskel, men jeg er taknemmelig og glad for at have prøvet begge ting. For mig er det bare mere erfaring ned i rygsækken. Og det er fedt. For det er med til at udvikle mig.

Hvad laver du i din fritid?

Selvom man ikke kan se det på mig (ironi kan forekomme), kan jeg godt lide at holde mig fysisk i gang og dyrke lidt forskelligt sport. I de senere år har fodbold og padel været de foretrukne aktiviteter. Lige nu er jeg dog desværre knæskadet, så konditionen og formen har absolut set bedre dage. Derudover kan jeg godt lide at have lidt DIY-projekter kørende på sidelinjen en gang imellem. Det har indtil videre kastet en ny lampe og et nyt sofabord af sig – og det er blevet mega flot.

Michael Andersen
Acubiz bibliotek
Find og download e-bøger, whitepapers, webinarer mm. om alt inden for Expense Management.
Nyhed

Andre blog indlæg

Få en gratis demonstration

For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.

Det er super, at I har styr på processerne!

Hvis I på et tidspunkt skal kigge jeres processer efter i sømmene, så har vi lavet et lille opslagsværk, som I eventuelt kan kigge i.

Hvis du udfylder formularen nedenfor, så sender vi et eksemplar til dig.

Den ultimative guide til: Expense Management
For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.

Få en gratis demonstration

For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.

Godt at høre, at I har mestret Expense Management!

Lorem ipsum…

For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.

Gratis og uforpligtende

For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.