Ansigt på Acubiz: Mød Hans-Jørgen fra Udvikling

Skrevet af

5

minutters læsetid

”Ansigt på Acubiz” er en serie af artikler, som tager dig med om bag scenetæppet. Artiklerne fortæller historierne om hverdagens helte hos Acubiz. I denne artikel tændes spotlyset på Hans-Jørgen Pagh, som har været en af vores Senior Developers.

Hvad er din rolle i Acubiz?

Jeg sidder i udviklingsafdelingen, hvor min rolle bl.a. er at udvikle og vedligeholde de API’er, som bliver anvendt af vores app, Acubiz One, til at kommunikere med kundernes bagvedliggende løsning. Jeg har også ansvar for at sikre udviklingen af API’er til vores fremtidige nye webløsning. Så er jeg også involveret i udviklingen af vores eksisterende løsninger samt vedligeholdelse og videreudvikling af vores avancerede motor til udregning af diæter og kørsel. Jeg er med andre ord involveret i det meste, når det kommer til vedligeholdelse og udvikling af vores løsninger.

Hvad betyder det i dagligdagen, at du koder i et ældre programmeringssprog?

Udviklingssproget i vores backend mht. forretningslogik og de interne API’er er rigtigt nok af ældre dato, men det er hurtigt at udvikle i, og de løsninger, vi har skabt for 25 år siden kører stadig stabilt samtidigt med at performance er god. Vi hviler ikke på laurbærerne i Acubiz, så vi er ved at kode relevante dele af vores løsning om i mere moderne teknologi, samtidig med, at vi naturligvis drifter og servicerer eksisterende kunders løsninger.

Ansigt på Acubiz: Hans-Jørgen

Hvad fik dig til at starte med at kode?

Det er efterhånden mange år siden, men jeg har altid haft lyst til systematisere og automatisere manuelle processer. Så da jeg i mit første job, i en lidt gammeldags regnskabsafdeling, fik muligheden for at modernisere tingene, så var det bare at lære at kode.

Sikkerhed er et nøgleord i alle virksomheder. Hvordan er du med til at sikre, at Acubiz’ løsninger er toppen af poppen inden for sikkerhed?

Sikkerhed er vigtigere end nogensinde før, og det står højt på vores to-do liste i Acubiz’ udviklingsafdeling. Vi skal kontinuerligt teste vores sikkerhed, analysere og forebygge eventuelle sikkerhedsrisici. Særligt efter Visma købte Acubiz i slutningen af sidste år, er sikkerhed bliver yderligere prioriteret. Vi har indført en række ekstra sikkerhedslag i form af værktøjer som f.eks. Cloudflare. Derudover testes vores nyudvikling både automatisk og menneskeligt. Vi har også et eksternt firma tilknyttet, der, i et venligt og sikkert miljø, forsøger at hacke vores løsning. På den måde tester vi os selv og gør alt for at opretholde vores høje sikkerhed.

Hvad er den største forskel på Acubiz og dine tidligere arbejdspladser?

Jeg har i tæt på 20 år arbejdet som konsulent, hvor jeg har været meget overladt til mig selv. Så det har for mig været helt fantastisk at komme til en mindre virksomhed, hvor kulturen er meget familiær. Det gør også, at jeg kommer tættere på andre afdelinger som salg og marketing, hvilket i høj grad er en motivationsfaktor, da jeg virkelig kan mærke, at jeg er med til at gøre en forskel. Med Visma i ryggen, får vi det bedste fra to verdener: fra det familiære, agile og korte beslutningsprocesser til et stort netværk med dedikerede kollegaer som jeg kan sparre med og som mange gange har svaret på det, jeg ikke nødvendigvis selv ved noget om.

Hvordan ser du fremtiden for Acubiz på udviklingssiden?

Vi skal blive ved med at udvikle vores produkter samtidig med, at vi får skærpet vores indsats omkring sikkerhed i vores løsninger. Vi skal også bevæge os mod Continuous Delivery, hvor vi kan udgive nye features hurtigere end i dag. Det skal vi opnå ved en øget brug af microservices og automatiseret test.

Du er for nylig blevet månedens medarbejder – hvad skal du bruge præmien på?

Jeg tænker umiddelbart, at den skal bruges på en middag med min hustru, som altid bakker op, hvis jeg har behov for at arbejde lidt ekstra. Det behøver ikke nødvendigvis være på en fin restaurant, da vi sætter mere pris på et sted med en afslappet atmosfære, hvor stemningen er i top.

Ansigt på Acubiz: Hans-Jørgen

Acubiz bibliotek
Find og download e-bøger, whitepapers, webinarer mm. om alt inden for Expense Management.
Nyhed

Andre blog indlæg

Få en gratis demonstration

For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.

Det er super, at I har styr på processerne!

Hvis I på et tidspunkt skal kigge jeres processer efter i sømmene, så har vi lavet et lille opslagsværk, som I eventuelt kan kigge i.

Hvis du udfylder formularen nedenfor, så sender vi et eksemplar til dig.

Den ultimative guide til: Expense Management
For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.

Få en gratis demonstration

For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.

Godt at høre, at I har mestret Expense Management!

Lorem ipsum…

For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.

Gratis og uforpligtende

For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.