Ansigt på Acubiz: Mød Frederikke fra Support

Ansigt på Acubiz: Mød Frederikke

”Ansigt på Acubiz” er en serie af artikler, som tager dig med om bag scenetæppet. Artiklerne fortæller historierne om hverdagens helte hos Acubiz. I denne artikel tændes spotlyset på Frederikke Simonsen, som er Support Consultant og én af de første du møder, når du ringer til Acubiz.

Hvad laver du hos Acubiz?

– Jeg sidder i kundesupporten, og jeg er derfor den første kunderne møder i telefonen, når de ringer til os. Min dialog foregår primært med eksisterende kunder. Når kunderne har fået implementeret deres løsning, overgår kontakten fra vores implementeringskonsulenter til os i support. Mit job er at hjælpe kunderne med at løse de udfordringer, de måtte have i hverdagen.

Hvad motiverer dig til at tage turen til Birkerød hver dag?

– Jeg synes, at det er vildt fedt at hjælpe kunder med at løse deres udfordringer. Når kunder ringer, er det ofte fordi de sidder i pressede situationer, hvor de har brug for hjælp. Måske har en bruger udfordringer med at logge ind eller udfordringer i godkenderflowet. Det motiverer mig, når jeg kan ringe og fortælle dem, at udfordringen er løst. For så ved jeg, at de hurtigt kan komme videre og lave ting som giver mening i deres arbejdsdag.

Hvordan vil du definere den gode samtale?

– Når jeg kan mærke, at der er en person i den anden ende af røret. Der er ikke noget værre end at få en kundeservicemedarbejder i telefonen som ikke ønsker at være på arbejde. For det løser bare ikke opgaverne 100 %. Måske bliver opgaven løst, men kunden sidder ikke tilbage med en god og positiv oplevelse. Jeg vil løse opgaven, og sikre, at kunderne sidder tilbage med et smil på læben, når samtalen er ovre. Selvom jeg ikke kan se dem i øjnene, skal de have tillid til, at deres udfordring bliver løst hurtigst muligt. Det er hvad jeg ønsker at gøre hos Acubiz.

– Jeg synes det er fascinerende at opbygge sådan en tillid over telefonen. Det ligger i min natur at være oprigtig. Når jeg siger ”fortsat god eftermiddag” i telefonen eller skriver ”rigtig god weekend” på e-mail, så mener jeg det oprigtigt. Det er vigtigt for mig at kunderne kan mærke, at jeg er reel og godt kan lide mit arbejde. Derfor betyder det også noget for mig, at de gengælder det og møder mig med positivisme og højt humør. Det er de fede samtaler! Dem hvor man rent faktisk har en samtale.

Hvad er en god dag på Acubiz-kontoret for dig?

– Hver dag er en god dag 🙂

– Dagen er god, når jeg har lært noget nyt og hjulpet en kunde med sine udfordringer. For et par uger siden sad jeg som den eneste i kundesupporten det meste af ugen. Jeg kan huske, at vi om fredagen var ret pressede, da vi netop havde frigivet en ny release af vores app. Der var en bug i app’en som gjorde, at telefonerne ringede oftere end normalt. Men vi fik bare løst det. Hele Acubiz-holdet stod bag mig, og det var fantastisk at opleve, hvordan vi løftede i flok for at løse udfordringerne. Den fredag ser jeg tilbage på som en fed dag – på trods af at vi havde travlt og løb stærkt. Det er fedt at mærke, at alle trækker i samme retning.