Kassekladde

2

minutters læsetid

Hvad er en kassekladde?

En kassekladde anvendes i den daglige bogføring, og den viser virksomhedens indbetalinger og udbetalinger. Hver dag flyder mange forskellige transaktioner ind og ud af virksomheden. En kassekladde hjælper med at holde styr på dem.

Det er et lovkrav, at virksomheder skal kontrollere og afstemme kassebeholdningen løbende. Det er naturligvis ligeledes i virksomhedens interesse, da virksomheden på den måde har et  konstant overblik over transaktionerne. Kassekladden kommer til sin ret her, da den netop fungerer som et værktøj til at afstemme og kontrollere kassebeholdningen.

Kassekladde og bogføring

Som nævnt anvendes klassekladden i den daglige bogføring. Når virksomheder bogfører, taster de alle posteringer ind i kassekladden (de kan også komme derind automatisk), hvorefter de bogføres.  

Med Acubiz kan I få jeres data ind i kassekladden automatisk. Der kan blive oprettet en indlæsningsmetode i økonomisystemet, som kan læse Acubiz’ bogføringsfil og overføre dem til virksomhedens kassekladde. Integrationen gør det muligt at overføre dataen automatisk.

Kassekladden kan se ud på forskellige måder. Der findes både mere simple og mere komplicerede udgaver, og det afhænger af virksomhedens behov, hvorvidt der er brug for den simple eller komplicerede udgave.

Eksempel fra dagligdagen

Det klassiske eksempel er en butik eller en restaurant. De anvender en kassekladde, eller kasserapport, hver eneste dag. Tøjbutikken noterer fx dagens indtægter og udgifter i kassekladden. Et eksempel på penge, der er kommet ind i kassen kan være kundernes køb, mens penge ud af kassen kan være udbetaling af returpenge.

Vil du vide mere?

Acubiz integrerer op mod virksomhedens økonomisystem. Det gør, at vi kan overføre transaktionsdata fra vores løsning og ind i virksomhedens kassekladde. Der ligger de klar til videre bearbejdning for virksomhedens finansafdeling. Kontakt os, hvis du vil vide mere om arbejdet med kassekladder i Acubiz.

Det er super, at I har styr på processerne!

Hvis I på et tidspunkt skal kigge jeres processer efter i sømmene, så har vi lavet et lille opslagsværk, som I eventuelt kan kigge i.

Hvis du udfylder formularen nedenfor, så sender vi et eksemplar til dig.

Den ultimative guide til: Expense Management
For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.

Få en gratis demonstration

For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.

Godt at høre, at I har mestret Expense Management!

Lorem ipsum…

For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.

Få en gratis demonstration

For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.

Gratis og uforpligtende

For at udfylde formularen, skal du først acceptere vores marketing cookies.
Klik her for at tilpasse dine valg af cookies.