Hvad er Expense Management?
Expense Management er en betegnelse for udgiftshåndtering. Den dækker over alle processer, der knytter sig til håndteringen af medarbejderes udgifter – lige fra diæter til udlæg og rejseafregning.
Store som små virksomheder har alle erhvervsrelaterede udgifter. Det er en præmis for at drive en virksomhed, der kræver, at medarbejdere udfører et stykke arbejde.
Med Acubiz’ digitale og automatiserede udgiftshåndtering lige ved hånden bliver det ikke lettere at præcisere og optimere registreringen af medarbejderudgifter, så du samtidig sparer tid, penge og ressourcer.
Den analoge og manuelle udgiftshåndtering
Den manuelle og analoge proces omkring Expense Management indebærer ofte stort papirnusseri og krøllede kvitteringer. Her registreres udgifterne manuelt i regneark eller lignende, og kvitteringen scannes ind eller vedlægges i fysisk form til bogholderiet, som bogfører i økonomisystemet.
Den gamle håndteringsproces kan være kompliceret, kræve stort papirarbejde og føre mange fejl med sig. Manuel og analog indsendelse og godkendelse af medarbejderudgifter tager meget tid og fungerer i mange tilfælde ikke optimalt i en moderne virksomhed.
Den digitale og automatiserede udgiftshåndtering
Den automatiserede og digitale proces omkring Expense Management minimerer det administrative papirarbejde.
Her kan medarbejdere hurtigt og effektivt registrere de udgifter, de har i forbindelse med jobbet. På den måde kan de bogføre udgifter digitalt og direkte. Det sparer bogholderen for at indtaste oplysninger manuelt.
Det betyder alt i alt farvel til tidskrævende administrativt arbejde og goddag til bedre håndtering af udgifter.
Den digitale registrering giver ikke bare et bedre overblik, den giver også mulighed for at integrere direkte med økonomisystemer.
Vil du vide mere?
Hos Acubiz arbejder vi målrettet med optimering og effektivisering af alle former for udgifter – herunder medarbejderudgifter.
Du kan skubbe det tunge administrative arbejde til hjørne og skabe en mere effektiv hverdag med digitalisering og automatisering af dine Expense Management-processer.
Kontakt os gerne, hvis du vil blive endnu klogere på vores digitale løsninger, og hvordan de matcher din virksomhed.