Hvad er en elektronisk kvittering?
En elektronisk kvittering er en digital løsning, der gør det muligt for dig at tilgå din kvittering digitalt. Ligesom en fysisk kvittering er en elektronisk variant et bevis på dit køb – hvad end det er en vare eller ydelse. Det gælder uanset, om du køber som privatperson eller som virksomhed.
Du kan tilgå flere og flere kvitteringer elektronisk som led i digitaliseringen, men også som led i større omtanke for miljøet, eftersom virksomheder reducerer forbruget af papir.
Med Acubiz kan du samle din kvittering på en app, hver gang du foretager et køb i arbejdsregi. Med en kvitteringsapp effektiviserer og skaber du overblik over din udgiftshåndtering.
Hvad indeholder en (elektronisk) kvittering?
Uanset om en kvittering er fysisk eller elektronisk, skal den indeholde følgende oplysninger for at være gyldig:
- Købsdato
- Varens navn / ydelsen
- Pris
- Butikkens navn
- Regler for ombytning/returnering
Hvorfor er kvitteringer vigtige?
Som køber er kvitteringen vigtig, fordi den er din mulighed for at dokumentere købet.
Uden den mister du ikke bare din ret til at bytte en vare – du mister også retten til at reklamere, hvis du ikke kan fremvise en kvittering.
For danske virksomheder er det lovpligtigt at give købere mulighed for at få en kvittering ved et køb. Uanset om det er varer i et supermarked, en klipning ved frisøren eller noget helt tredje.
Du skal som køber altid kunne dokumentere dit køb, hvis du er utilfreds med en ydelse, eller du ønsker at returnere en vare.
For virksomheder er kvitteringer helt afgørende både ved køb og salg. Kvitteringen dokumenterer et salg eller køb og skal derfor indgå som del af virksomhedens regnskab.
App til kvitteringer hjælper med bilagsrod
En kvitteringsapp hjælper dig med at holde styr på alle dine kvitteringer, så du undgår rod i dine bilag. Du kender sikkert til, hvordan kvitteringer i papirform har det med at forsvinde. Det er slut, hvis du samler dine elektroniske kvitteringer i en app.
Derudover kan du nyde flere fordele ved elektroniske kvitteringer:
- Du har alle dine kvitteringer samlet.
- Du har altid dine kvitteringer med dig i lommen.
- Du kan hurtigt integrere dine kvitteringer med andre digitale løsninger.
Alt sammen hjælper dig med at spare tid og ressourcer, så du kan fokusere på det, der er vigtigt.
Vil du vide mere?
Med Acubiz kan du også få automatisk og digital håndtering af udgifter på dit firmakort, så du får hurtig registrering og håndtering af kvitteringer købt med kortet.
Det giver en effektiv og hurtig håndtering af udgifter på farten, så du ikke længere behøver tage dig af besværlige administrationsopgaver.
Kontakt os gerne, hvis du vil høre endnu mere om vores løsninger til digital udgiftshåndtering.