Sikkerheden er i højsædet med Single Sign-On (SSO)

Acubiz’ fokus og indsats omkring sikkerhed er essentielt – ikke mindst i lyset af de seneste hackerangreb, som firmaer har oplevet. Flere kunder viser interesse i vores Single Sign-On løsning – en løsning som hos Acubiz kræver høj sikkerhed, fortæller Peter Salling, IT chef hos Acubiz:

Single Sign-On servicen fra Acubiz er et centraliseret log-in, der betyder, at brugerne kun behøver at logge sig ind i Acubiz EMS første gang, hvorefter medarbejderen har direkte adgang til systemet hele tiden. Det betyder, at det er endnu nemmere at bruge Acubiz EMS. Al kommunikation mellem virksomhedens og Acubiz’ servere sker over internettet, men foregår igennem krypterede forbindelser, hvor sikkerheden er i højsædet.”

Sparer en halv time om ugen

Det er ikke alene meget praktisk at slippe for at skulle logge ind i Acubiz EMS hele tiden – der er også tid at spare. Og tid er penge:

Flere siger, at man bruger ca. en halv time ugentligt på at logge ind i de IT-systemer, som man bruger ofte. Hvis man er en stor virksomhed med flere tusinde brugere, så bliver det til mange timer, som medarbejderne kunne bruge bedre! Og det er vores store kunder, der især har fået øjnene op for vores Single Sign-On service. Vi har i dag 41.000 registrerede brugere af Single Sign-On”, fortæller Peter.

Single Sign-On er en service, man kan tilkøbe Acubiz EMS standard løsning, og servicen skal vedligeholdes årligt, så sikkerheden hele tiden forbliver i top. Acubiz har udarbejdet guidelines, der gør det forholdsvis enkelt at sætte op – det kræver kun, at kunden selv har en Microsoft ADFS (Active Directory Federation Service) in house for at etablere systemet.

Læs mere om vores Single Sign-On service her eller kontakt Account Manager Alan Lustü, mobil: 3038 3953, e-mail: alu@acubiz.com.